3 531 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Jag vill då inte spackla!
Om man ska tapetsera om ett rum - måste man då spackla hela väggen först? Jag tänker på om och utifall det skulle vara så att den nuvarande tapeten kanske lyser igenom den nya.
Eller finns det annat sätt att förhindra att jag ser den gamla tapeten lysa igenom? Är att måla väggen innan tapetsering att rekommendera? Blir det inte bara en massa bubblor då?
Eller finns det annat sätt att förhindra att jag ser den gamla tapeten lysa igenom? Är att måla väggen innan tapetsering att rekommendera? Blir det inte bara en massa bubblor då?
Om den gamla tapeten är väldigt smutsig så kan det krypa genom den nya tapeten så det blir fläckar.
(Kan undvikas genom att spärrmåla på tapeten).
Är den undre av strukturmodell så måste du antingen helspackla eller riva ner, annars brukar det räcka med att slipa/skära ner skarvarna och spackla.
Men att du ser den gamla tapeten genom den nya har jag aldrig varit med om. (Utom med strukturtapeter då).
(Kan undvikas genom att spärrmåla på tapeten).
Är den undre av strukturmodell så måste du antingen helspackla eller riva ner, annars brukar det räcka med att slipa/skära ner skarvarna och spackla.
Men att du ser den gamla tapeten genom den nya har jag aldrig varit med om. (Utom med strukturtapeter då).
Den nuvarande tapeten är ljus, men har inslag av bruna ränder i olika bredd för att efterlikna någon slags väv. Min farhåga är då först och främst att denna bruna färg skulle lysa igenom den nya ljusa tapeten. [Borosan Soft & Shimmer 8501]
Fungerar det bra att spärrmåla på tapeten? Eller är risken stor att jag får en massa bubblor som sedan inte försvinner?
Fungerar det bra att spärrmåla på tapeten? Eller är risken stor att jag får en massa bubblor som sedan inte försvinner?
Vi målade ljuslila på en roströd tapet. Det var inga problem men det krävdes förstås 2 lager.Jorg skrev:Den nuvarande tapeten är ljus, men har inslag av bruna ränder i olika bredd för att efterlikna någon slags väv. Min farhåga är då först och främst att denna bruna färg skulle lysa igenom den nya ljusa tapeten. [Borosan Soft & Shimmer 8501]
Bubblor blev det då tapeten blev våt (dålig tapetsering) men den drog ihop sig vartefter det torkade.
Klicka här för att svara