Vi har köpt ikealuckor till vårt marbodalkök och som bekant måste man då borra nya hål i stommen för att de ska passa. Omöjligt tänkte jag och var påväg att anlita en snickare men igårkväll gjorde jag i alla fall ett försök och det lyckades! Jag känner mig riktigt duktig fast detta är basic för många. Hipp hipp hurra!

Visar bilder när köket är klart!

Sa ju att du skulle klara det :)

Väntar med spänning på bilderna.

Förklara även gärna exakt hur du gick till väga.

Hej

Jo, jag gjorde precis som it-snubben tidigare förklarat för mig. Borrade ett hål på 5 mm 28 cm från stommens ovankant och sen nästa hål 32 mm under det första hålet. Båda hålen 28 mm in. Sen gjorde jag likadant för de undre hålen.

Tack it-snubben för hjälpen - du är bäst!

IKEA-luckor till marbodalstommar!? Brukar man inte göra tvärtom?

Svar till nimhed: Kanske, men att ha Ikealuckor till Marbodalstomme fungerar jättebra, lite fix med nya hål bara.

Förresten, om du tänker på priset så beror det på att vi redan har ett befintligt Marbodalkök.

Fru_Skogsberg skrev:
Förresten, om du tänker på priset så beror det på att vi redan har ett befintligt Marbodalkök.
Ok, då förstår jag.

Har du några bilder klara?

Dahl: Tyvärr får ni vänta lite till på bilder. Det går lååååångsamt fram nu. Vi ska ha hit en kille och kakla, sen sätter vi upp resterande luckor varav en ska kapas på snickeri och målas om sen ska köket också målas om. Så det tar nog veckor till om inte månader.

Vi har rivit upp hela trädgården både fram och bak och gjort allt nytt där så vi är inte lika sugna på att hugga i nu så det är också en anledning till att det tar tid. Men bilder kommer så småningom jag lovar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.