5 161 läst ·
9 svar
5k läst
9 svar
Jag klarade det !!!
Vi har köpt ikealuckor till vårt marbodalkök och som bekant måste man då borra nya hål i stommen för att de ska passa. Omöjligt tänkte jag och var påväg att anlita en snickare men igårkväll gjorde jag i alla fall ett försök och det lyckades! Jag känner mig riktigt duktig fast detta är basic för många. Hipp hipp hurra!
Visar bilder när köket är klart!
Visar bilder när köket är klart!
Medlem
· Västernorrland
· 2 105 inlägg
Sa ju att du skulle klara det 
Väntar med spänning på bilderna.
Väntar med spänning på bilderna.
Hej
Jo, jag gjorde precis som it-snubben tidigare förklarat för mig. Borrade ett hål på 5 mm 28 cm från stommens ovankant och sen nästa hål 32 mm under det första hålet. Båda hålen 28 mm in. Sen gjorde jag likadant för de undre hålen.
Tack it-snubben för hjälpen - du är bäst!
Jo, jag gjorde precis som it-snubben tidigare förklarat för mig. Borrade ett hål på 5 mm 28 cm från stommens ovankant och sen nästa hål 32 mm under det första hålet. Båda hålen 28 mm in. Sen gjorde jag likadant för de undre hålen.
Tack it-snubben för hjälpen - du är bäst!
Svar till nimhed: Kanske, men att ha Ikealuckor till Marbodalstomme fungerar jättebra, lite fix med nya hål bara.
Förresten, om du tänker på priset så beror det på att vi redan har ett befintligt Marbodalkök.
Dahl: Tyvärr får ni vänta lite till på bilder. Det går lååååångsamt fram nu. Vi ska ha hit en kille och kakla, sen sätter vi upp resterande luckor varav en ska kapas på snickeri och målas om sen ska köket också målas om. Så det tar nog veckor till om inte månader.
Vi har rivit upp hela trädgården både fram och bak och gjort allt nytt där så vi är inte lika sugna på att hugga i nu så det är också en anledning till att det tar tid. Men bilder kommer så småningom jag lovar.
Vi har rivit upp hela trädgården både fram och bak och gjort allt nytt där så vi är inte lika sugna på att hugga i nu så det är också en anledning till att det tar tid. Men bilder kommer så småningom jag lovar.
Klicka här för att svara