Jag är nu klar med det mesta i köket och det börjar äntligen närma sig rinnande vatten igen!Som sagt har jag en idé på hur jag vill ha det, men frågan är om det finns något lämpligt sätt att utföra det och hur ska jag specificera det för rörmockaren?

Så:
Jag ska sätta in en engreppsblandare med diskmaskinsavstängning. Ut från denna vill jag ha en T-koppling som går till diskmaskin och kyl/frys.
Kopplingen tillsammans med vattenfilter vill jag ha under skåpet under en lucka. Här tänkte jag montera en tät låda med skvallerrör ut på golvet. Där i tänkte jag vattenlarm. Får jag ha kopplingen där eller är det för dolt?
20131117_184435.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På andra sidan ska kylskåpet kopplas in, där vore det praktiskt med en snabbkoppling för att kunna koppla ur kylen för att dra fram för att städa m.m. Finns det snabbkopplingar för fasta installationer?
20131117_184305.jpg
Skapa konto

Såhär ser det ut för stunden, det är inte så mycket plats från där röret går upp till kylen. Borde jag även sätta en ballofix på denna sidan eller sitter det i en eventuell snabbkoppling?

Och sista frågan, vad används för vatten-filter? Tidigare satt ett sånthär filer på röret
: 20131117_185656.jpg
Skapa konto

Är det ett sånt jag ska ha? Måste jag ha filter till kylen?(is och vattenmaskin) finns det något som är enkelt att byta, som lätt går att få tag på till överkomligt pris?

Jag hoppas kunna ringa rörmockaren igen i veckan, jag har haft kontakt tidigare, bland annat när jag köpte röret som nu går under golvet, men då diskuterade vi inga närmare detaljer. Men innan jag ringer vill jag veta lite mer vad som är görligt, vill ju inte lägga fram för dumma förslag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.