37 838 läst ·
496 svar
38k läst
496 svar
Ja till nya radio- och TV-avgiften
Jag har verkligen ifrågasatt PS existens tidigare i mitt liv. Frågade du mig för 20 år sedan skulle jag benhårt hävda att det borde läggas ner bums.
Idag, när jag inte är lika barnslig längre så ser jag en massa fördelar med PS.
Men jag tycker att man fortfarande kan både fundera på dess existensberättigande och dess uppdrag och dess storlek osv.
Idag, när jag inte är lika barnslig längre så ser jag en massa fördelar med PS.
Men jag tycker att man fortfarande kan både fundera på dess existensberättigande och dess uppdrag och dess storlek osv.
Så bara för att SVT inte står för högerextrema åsikter så blir de plötsligt en vänsterpropagandamaskin.
Jaja, är man helt ute efter att polarisera allt och slita isär vårt fina samhälle så är du helt rätt ute.
Du kommer inte ens kunna ge något exempel på vänsterpropaganda i SVT.
Jaja, är man helt ute efter att polarisera allt och slita isär vårt fina samhälle så är du helt rätt ute.
Du kommer inte ens kunna ge något exempel på vänsterpropaganda i SVT.
De jobbar rätt bara på att vara neutrala. Men efter somdet finns en stor politisk förskjutning åt vänster bland journalister så märks det. Men det är inte uttalat på något vis. Det skulle definitivt inte bli bättre av att lägga ner SVT. De måste ju i alla fall försöka vara neutrala.
Det är du som polariserar och snackar om extremhöger och extremvänster, allt jag sa va att det är mer åt vänster och definitivt inte opartiskt.Mikael_L skrev:
Exempel, behöver du verkligen det? Till och med inlägget ovan inser det som är uppenbart. Kolla bara på hur de anställda röstar i undersökningar.
Inget kommer någonsin vara opartiskt, men SVT drar inget speciellt åt vänster.
De drar lite mot liberalt, mycket därför att västvärldens journalistik och media ursprungligen slogs för den liberala demokratin, mot kungamakt och annat mer eller mindre diktarorisk makt.
Och fri media är naturligtvis fortfarande sanna diktatorers värsta fiende.
De drar lite mot liberalt, mycket därför att västvärldens journalistik och media ursprungligen slogs för den liberala demokratin, mot kungamakt och annat mer eller mindre diktarorisk makt.
Jo, de drar av naturliga skäl mot vänster, men jag kan hålla med om att det nog skulle kunna kallas vänster liberalt. I alla fall det som liberalt verkar betyda innom svensk politik.
Ja det är sant. I Sverige ser vi i vänster/höger mest den ekonomiska aspekten typ arbetare/kapitalister, och sånt.
Ursprungligen var benämningen på konservativa royalister vs de som var mer progressiva/radikala som ville se förändringar, detta gällde i tider före och under franska revolutionen.
De som satt till höger i kyrkan var anhängare av kungen och bevarande av samhället som det var, och på vänster sida satt de som ville se mer medbestämmande, mer makt till folket, eller vad de för tillfället mest ömmade för samhällsförändringar. Man kan väl säga att denna grupp var liberala. Men hårddraget var de egentligen mer förändringsbenägna.
Sen kom hegel och framförallt marx, och satt mer arbetarklassen i motsats mot de konservativa, så därav förskjutningen mot att vänster idag mer betyder kommunism, arbetarklass, och allt vad som där hör till.
SVT håller väl inte riktigt kommunism om ryggen, eller ömmar speciellt mycket för arbetarklassen. Jag uppfattar journalisterna mest liberala.
Ursprungligen var benämningen på konservativa royalister vs de som var mer progressiva/radikala som ville se förändringar, detta gällde i tider före och under franska revolutionen.
De som satt till höger i kyrkan var anhängare av kungen och bevarande av samhället som det var, och på vänster sida satt de som ville se mer medbestämmande, mer makt till folket, eller vad de för tillfället mest ömmade för samhällsförändringar. Man kan väl säga att denna grupp var liberala. Men hårddraget var de egentligen mer förändringsbenägna.
Sen kom hegel och framförallt marx, och satt mer arbetarklassen i motsats mot de konservativa, så därav förskjutningen mot att vänster idag mer betyder kommunism, arbetarklass, och allt vad som där hör till.
SVT håller väl inte riktigt kommunism om ryggen, eller ömmar speciellt mycket för arbetarklassen. Jag uppfattar journalisterna mest liberala.
När jag var liten så köpte svt in all tecknad film från öst länderna, sedan dess är jag av åsikten lägg ner skiten.Mikael_L skrev:
Vakna, 99 % av svt,sr medarbetarna röstar vänster dvs v,s o mp. Hanna Stjärne, Jan Helin...Mikael_L skrev:
Ja det är sant. I Sverige ser vi i vänster/höger mest den ekonomiska aspekten typ arbetare/kapitalister, och sånt.
Ditt tyckande är helt meningslöst så länge du inte definierar var mittpunkten mellan höger och vänster är.Mikael_L skrev:
Inget kommer någonsin vara opartiskt, men SVT drar inget speciellt åt vänster.
Det finns ju faktiskt personer som på fullt allvar menar att sossarna är för mycket höger.
Håller med Henrik Jönsson ovan att argument om att SvT skall läggas ner för att det är för mycket vänster är av foliehattskaraktär. Ett betydligt bättre är att de blir mer och mer irrelevanta och därför borde få dö i fred.
Och slutligen, hur gör du kopplingen mellan fri media och PS?
Ofattbart att vi som betalat hela tiden får samma avgift (inkl. höjningen)
Om alla som fuskade nu får vara med och betala borde kostnaden gått ned.
En stor bluff ligger bakom och vi får betala mer skatt, igen och igen och igen.
Ingen ska tro att skitkanalerna SVT1 och 2 blir bättre.
Hade de släppt in reklam hade de fått 0 företag som velat satsa pengar på reklam där.
Ser endast på TV4, C-more, Viaplay, Netflix och enstaka på TV3.
Radio, aldrig, enbart Spottify.
Jag är över 60 år och knappast senil nog att tycka skiten i SVT är användbar.
Om alla som fuskade nu får vara med och betala borde kostnaden gått ned.
En stor bluff ligger bakom och vi får betala mer skatt, igen och igen och igen.
Ingen ska tro att skitkanalerna SVT1 och 2 blir bättre.
Hade de släppt in reklam hade de fått 0 företag som velat satsa pengar på reklam där.
Ser endast på TV4, C-more, Viaplay, Netflix och enstaka på TV3.
Radio, aldrig, enbart Spottify.
Jag är över 60 år och knappast senil nog att tycka skiten i SVT är användbar.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 243 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 243 inlägg
Det blir ju billigare för alla ensamstående och för dem med mycket låga inkomster, t.ex. många pensionärer.rolri skrev:
Är det inte svårt att veta att allt i SVT är skit om man aldrig tittar på några av deras program?