37 838 läst ·
496 svar
38k läst
496 svar
Ja till nya radio- och TV-avgiften
Det blir en rejäl sänkning för alla hushåll som har en person med inkomst. För oss blir det en rejäl höjning eftersom vi inte har någon TV.
Bra passa på o tanka nu när bensinen är billig!rolri skrev:
Avgiften ska vara 1% av inkomsten men max 1300 kr
De flesta som arbetar har en inkomst på över 13.000 kr / månad och får då automatiskt maxbeloppet.
Det gör för en familj som våran 2 x 1300 kr vilket är 2600 kr.
Idag betalar vi 2400 kr.
Varför ska vanligt folk straffas med höjda avgifter?
Vi har alltid betalat TV-licens men ska nu straffas.
Sjukt skattefanatiskt beslut.
Nu ska jag åka och tanka bilen så det kommer in mer skatt till svarta hålen statens finanser
Den kommer inte bli billigare
Och är rätt billig om du jämför med Europa
Allt under 20 är blligt
vcx
Byggnovis
· Göteborg och Bohus län
· 347 inlägg
vcx
Byggnovis
- Göteborg och Bohus län
- 347 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 297 inlägg
Intresserar man sig för skattepolitik blir det också större progressivitet i skattesystemet för dem med låga inkomster då skatten fasas i successivt för dessa. Mindre incitament atg gå från bidrag till arbete alltså. Sånt måste man tänka på när man optimerar skattesystem.
Det hade varit bättre att bara ta en grabbnäve med pengar ur den vanliga statsbudgeten än att fortsätta hålla på med en specialskatt för statsmedia. Om vi nu ändå måste tvingas betala för det.
Det hade varit bättre att bara ta en grabbnäve med pengar ur den vanliga statsbudgeten än att fortsätta hålla på med en specialskatt för statsmedia. Om vi nu ändå måste tvingas betala för det.
Problemet är att då blir det en vanlig budgetpost och det ville ingen.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 297 inlägg
Jag är väl medveten om det. Det är sorgligt om än inte förvånande att det är viktigare att lura i folk att statsmedia är oberoende än att vi har ett funktionellt skattesystem.
Jo har kikat någon gång och återigen blivit besviken. Oftast när man väntar på något program å andra kanaler.BirgitS skrev:
Så katastrofalt dåligt.
Tror du jag är så jäkla blåst att jag uttalar mig utan att ha sett eländet?
Ser ut som glada amatörer som försöker göra TV:
Idioti med så stor andel skatt för de som behöver bilen för att få det att fungera. Men de som bestämmer åker taxi och betalar inte själva. För djävligt överförmynderi.J jannebmw skrev:
Se bara på högsta hönset i Miljöpartiet som envisas med att flyga business class och sedan tycka vi vanligt folk ska straffas med högre skatter på bränsle. Eller muppen före som tankade stora feta båten med grön skattefri diesel.
Lika för alla ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 234 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 234 inlägg
Så det var lögn när du skrev:rolri skrev:
Naturligtvis får man välja ut det som man anser vara bra, precis som med alla andra kanaler, innan man tittar. Om man slumpmässigt börjar titta på TV4 och de andra kanalerna du brukar titta på så är ju risken väldigt stor för att man blir besviken och tycker att det är katastrofalt dåligt.rolri skrev:
BirgitS skrev:
Så det var lögn när du skrev:
Naturligtvis får man välja ut det som man anser vara bra, precis som med alla andra kanaler, innan man tittar. Om man slumpmässigt börjar titta på TV4 och de andra kanalerna du brukar titta på så är ju risken väldigt stor för att man blir besviken och tycker att det är katastrofalt dåligt.
Ofattbart att det inte går att få till något mer för alla pengar som betalas inBirgitS skrev:
Så det var lögn när du skrev:
Naturligtvis får man välja ut det som man anser vara bra, precis som med alla andra kanaler, innan man tittar. Om man slumpmässigt börjar titta på TV4 och de andra kanalerna du brukar titta på så är ju risken väldigt stor för att man blir besviken och tycker att det är katastrofalt dåligt.
En liten koll på vad SVT1 och 2 har att erbjuda ikväll
SVT1
20.00 Alla hästar hemma (svensk komediserie, ojojoj)
21:00 Springfloden (ny serie med någon tramsig fransk polis)
21:45 Branden (svensk dokumentär)
Nej tack
SVT2
20:00 Björn Ranelid
NEJ NEJ NEJ
Där dog fullständigt intresset.
Jo jag ljög nog lite, rapport på SVT1 ibland om det är något speciellt som hänt.
Aktuellt på SVT2 är fullständigt värdelöst.
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg
Ahh! Så PS skall följa DIN smak! Nu fattar jag. *ironi*rolri skrev:
Ofattbart att det inte går att få till något mer för alla pengar som betalas in
SVT1
Nej tack
SVT2
NEJ NEJ NEJ
Jo jag ljög nog lite, rapport på SVT1 ibland om det är något speciellt som hänt.
Skall vi titta på vad massan vill ha (baserat på tittarsiffror), så är det diverse allsånger, fotboll (och ibland lite hockey) samt melodifestivaler.
Så...skall vi följa din smak, massan eller smak, eller skall vi ha ett brett utbud som försöker få med allt möjligt?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 234 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 234 inlägg
Jag tänker inte heller se något av just de SVT.programmen, men jag tycker inte att 3:an eller 4:an har något som jag vill se ikväll heller men jag påstår ju inte att allt på de kanalerna är skräp bara för det.rolri skrev:
SVT1
Nej tack
SVT2
NEJ NEJ NEJ
Det finns en del program som visas på 1:an som har en miljonpublik så de lyckas få till en del program som väldigt många tycker om i alla fall, sen att de inte faller dig och mig i smaken är ju en helt annan sak.
Vad bra att du får något (Rapport) som du ser ibland för din teveavgift då.
Enligt den här artikeln:rolri skrev:
SVT1
Nej tack
SVT2
NEJ NEJ NEJ
https://www.svd.se/var-tid-ar-nu-behaller-greppet-om-tv-toppen
Har SVT 6 program på tio i topp just nu, bland annat två av de fyra program du tog med. Alla hästar hemma med knappt 900000 tittare och springfloden med drygt 800000. Så det finns bevisligen många som gillar det.