Alfredo Alfredo skrev:
Kan egentligen inget om detta men om enda "straffet" är att läsa upp ett "fällande" så känns det väldigt tandlöst. Vad är nyttan med granskningen om granskningsresultatet egentligen inte leder till något?

Angående "mitt företag" så förekommer det väl att företag straffas med rejäla ekonomiska påföljder om de anställda gjort tillräckligt allvarliga fel.
Det är inget straff. Det är en KORREKTION! Vill man straffa någon får man gå till domstol och bevisa uppsåt (bla).

Ja, I DOMSTOL. Inte för att en granne tycker att det företaget gjort en miss.

Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Det är inget straff. Det är en KORREKTION!
Man kan kalla det vad man vill. Jag tycker ändå det verkar tandlöst och har svårt att se nyttan med det hela.

BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Och sen då? Om jag hör en dylik uppläsning så påverkas min åsikt om programmet ungefär lika lite som min åsikt om grannen påverkas av att jag får veta att han åkt på P-böter....
Mitt inlägg var ett svar på detta:
mnils skrev:
Och vad händer då? Ja de läser upp beslutet någon gång när ingen tittar och fortsätter på samma vis igen!
Det är alltså inte sant att de försöker mörka att de har gjort fel genom att läsa upp när ingen tittar.

Men om antalet fällningar ökar så lär SVT få ögonen på sig och det är risk för att t.ex. ledningen byts ut eftersom de då inte uppfyller sitt avtal med staten.

• Gilla
Cancerman_777
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men om antalet fällningar ökar så lär SVT få ögonen på sig och det är risk för att t.ex. ledningen byts ut eftersom de då inte uppfyller sitt avtal med staten.
Hoppas du har rätt, annars känns det som sagt rätt meningslöst.

Alfredo Alfredo skrev:
Man kan kalla det vad man vill. Jag tycker ändå det verkar tandlöst och har svårt att se nyttan med det hela.
Nej, man kan inte kalla det vad man vill. Skall jag straffa dig för att du spikar en planka fel i ditt jobb, eller skall jag påpeka att det är fel och du KORRIGERAR felet? Är det då utan nytta att korrigera? Menar du att det är bättre att straffa?

Mikael_L
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja, så är det när man jobbar i en statligt ägd skyddad verkstad.
Jämför gärna med systemets stora mutskandal [länk]
[länk]
Det är kul att du väljer att tro på och citera "fake-news" "msm-media" när det passar din åsikt, men alltid annars spyr över PS ... ;)

• Gilla
major_tom och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det är kul att du väljer att tro på och citera "fake-news" "msm-media" när det passar din åsikt
Så du menar att det som våra domstolar konstaterat och utdömt (visserligen låga) villkorliga straff och böter för skulle vara fake news?
Tips: Det kan vara bra att använda sitt omdöme och sin intelligens till att bedöma trovärdigheten i det som media, både "system"- och "alternativ"dito, publicerar.

Mikael_L
Ja du kan ju börja du med. :crysmile:

R
SVT = Sossarnas Viktigaste Tillgång, har vält alltid kört med vinklade nyheter.

Tycka vad man vill om TV avgifter, men jag blir förbannad när jag nu läser på nyheterna att Kiruna förlorar arbetstillfällen utan ersättningsjobb.

• Haha
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Nja, de får 120 ersättningsjobb. Regeringen beslutade det i somras.
För övrigt håller jag inte med om att måste ordna med ersättningsjobb om man drar det till sin spets. Det är inte statens ansvar att ordna arbetstillfällen till alla invånare.

Redigerat:
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja du kan ju börja du med. :crysmile:
Jag vet inte om du avser att det är något särskilt jag missat.
Men om det är så, så varför inte säga till?
Ingen, inte ens jag, är perfekt, så är det i någon fråga jag varit uppenbart blind för fakta, så säg till!

mexitegel mexitegel skrev:
Nja, de får 120 ersättningsjobb. Regeringen beslutade det i somras.
För övrigt håller jag inte med om att måste ordna med ersättningsjobb om man drar det till sin spets. Det är inte statens ansvar att ordna arbetstillfällen till alla invånare.
Nä, det håller jag med om, men det borde vara deras ansvar att fördela statliga jobb över landet, vi har så det räcker och blir över här i Stockholm. Bättre att dela ut jobb än bidrag, så är min tanke.

• Gilla
jonko och 3 till
  • Laddar…
Jag har varken haft tv-box eller marksänd tv på 5 år, ska jag fortfarande betala för någonting som jag inte använder.
Det är precis lika sjukt som att betala vägskatt om man inte inte äger en bil. Sen känns det lite extra dystert då SVT är långt ifrån oberoende i sina nyheter och program. Jag litar mer på DN än vad jag gör på SVT och DN är riktig smörja.

BirgitS
H henkop skrev:
Jag har varken haft tv-box eller marksänd tv på 5 år, ska jag fortfarande betala för någonting som jag inte använder.
Ja, man betalar skatt som går till mycket som man inte använder.
Man behöver inte vare sig tevebox eller marksänd tv för att titta på SVT Play eller lyssna på SR.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.