37 839 läst ·
496 svar
38k läst
496 svar
Ja till nya radio- och TV-avgiften
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg
Det är inget straff. Det är en KORREKTION! Vill man straffa någon får man gå till domstol och bevisa uppsåt (bla).Alfredo skrev:
Kan egentligen inget om detta men om enda "straffet" är att läsa upp ett "fällande" så känns det väldigt tandlöst. Vad är nyttan med granskningen om granskningsresultatet egentligen inte leder till något?
Angående "mitt företag" så förekommer det väl att företag straffas med rejäla ekonomiska påföljder om de anställda gjort tillräckligt allvarliga fel.
Ja, I DOMSTOL. Inte för att en granne tycker att det företaget gjort en miss.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 243 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 243 inlägg
Mitt inlägg var ett svar på detta:Alfredo skrev:
Det är alltså inte sant att de försöker mörka att de har gjort fel genom att läsa upp när ingen tittar.mnils skrev:
Men om antalet fällningar ökar så lär SVT få ögonen på sig och det är risk för att t.ex. ledningen byts ut eftersom de då inte uppfyller sitt avtal med staten.
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg
Nej, man kan inte kalla det vad man vill. Skall jag straffa dig för att du spikar en planka fel i ditt jobb, eller skall jag påpeka att det är fel och du KORRIGERAR felet? Är det då utan nytta att korrigera? Menar du att det är bättre att straffa?Alfredo skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Så du menar att det som våra domstolar konstaterat och utdömt (visserligen låga) villkorliga straff och böter för skulle vara fake news?Mikael_L skrev:
Tips: Det kan vara bra att använda sitt omdöme och sin intelligens till att bedöma trovärdigheten i det som media, både "system"- och "alternativ"dito, publicerar.
Nja, de får 120 ersättningsjobb. Regeringen beslutade det i somras.
För övrigt håller jag inte med om att måste ordna med ersättningsjobb om man drar det till sin spets. Det är inte statens ansvar att ordna arbetstillfällen till alla invånare.
För övrigt håller jag inte med om att måste ordna med ersättningsjobb om man drar det till sin spets. Det är inte statens ansvar att ordna arbetstillfällen till alla invånare.
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nä, det håller jag med om, men det borde vara deras ansvar att fördela statliga jobb över landet, vi har så det räcker och blir över här i Stockholm. Bättre att dela ut jobb än bidrag, så är min tanke.mexitegel skrev:
Jag har varken haft tv-box eller marksänd tv på 5 år, ska jag fortfarande betala för någonting som jag inte använder.
Det är precis lika sjukt som att betala vägskatt om man inte inte äger en bil. Sen känns det lite extra dystert då SVT är långt ifrån oberoende i sina nyheter och program. Jag litar mer på DN än vad jag gör på SVT och DN är riktig smörja.
Det är precis lika sjukt som att betala vägskatt om man inte inte äger en bil. Sen känns det lite extra dystert då SVT är långt ifrån oberoende i sina nyheter och program. Jag litar mer på DN än vad jag gör på SVT och DN är riktig smörja.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 243 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 243 inlägg