En comfortzone CE50 / CE65 då? (5kw/6.5kW) <- kompressor på 0.6-1.7kW lät ju lite halvhögt ... vet inte vad de andras kompressorer ligger på iofs

Skulle det duga? eller är det bättre med markvärme?

ALLT LÅTER JU SOM GULD OCH GRÖNA SKOGAR tills man helt själv hittar en massa jävla skit.. tänk om man hade varit en som litar helt på försäljaren. då sitter man ju där med en merkostnad på 5000-8000 per år...

Vi skall bygga enplans med vattenburen golvvärme.. 147 m², standardisolerat. Kanske jag skall tillägga.

Är en CZ CE50 CE/65 värd de extra 40k/50k? det skulle gå på ? Vill helst inte gräva markvärme i moränmarken där tomten står. (nån hade iofs fått pris på en CE50 på 69k ink installation och frakt), men jag gissar att prisavdraget på IVTn blir runt 20k (kostar väl 38k i "butik") så 40-50k extra...

husföretaget erbjöd oss en 490 för ett hus på 220kvm och menade att det skulle räcka. efter flera turer blev det 495a istället, men jag tycker inte att den har varit mycket bättre. patroen har varit på jämt i vintras...framåt februari lärde jag mig att manuellt stänga av patronen och istället fick kompressorn jobba 24/7 ;D ;D under de riktigt kalla dagarna fick braskabinen hjälpa till...

har klarat mig utan patron sen dess...och totala elförbrukningen bromsades från 15000kwh på 5 månader till 18000 på 11 månader ;)

navgha skrev:
husföretaget erbjöd oss en 490 för ett hus på 220kvm och menade att det skulle räcka. efter flera turer blev det 495a istället, men jag tycker inte att den har varit mycket bättre. patroen har varit på jämt i vintras...framåt februari lärde jag mig att manuellt stänga av patronen och istället fick kompressorn jobba 24/7   ;D ;D under de riktigt kalla dagarna fick braskabinen hjälpa till...

har klarat mig utan patron sen dess...och totala elförbrukningen bromsades från 15000kwh på 5 månader till 18000 på 11 månader  ;)
stryp in golv värmeslingorna ordentligt & ta bort alla termostater, så ska du se att det ordnarsig

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.