5 804 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
IVT-pump fastnat i timerläge
Vår IVT Nordic Inverter fastar i timerläge när den varit avstängd. Det är fullkomligt omöjligt att stänga av eller ändra timern, den gula lampan blinkar och den hakar upp sig i "tre grader under inställd temp".
Det går att ändra till kylning eller avfuktning, men ingenting i själva i värmeprogrammet går att få igång eller ändra.
Vi har försökt med allt vi kan komma på, sätta på/stänga av timer, resetknappen på fjärr, bryta strömmen helt på både pump/fjärr, resetknappen på själva pumpen osv. Ingenting får ur den ur timerläget. Den sätter inte heller igång eller stänger av sig efter en viss tid, utan står totalfast.
Är det någon som haft samma problem som kan tipsa om det är något vi missar? Pumpen har gjort detta upprepade ggr i över en månad, det började efter ett åskväder. Vi har inte så bra erfarenhet av vår närmaste återförsäljare, så tänkte testa den samlade expertisen här först innan vi kontaktar dem
Tack!
Det går att ändra till kylning eller avfuktning, men ingenting i själva i värmeprogrammet går att få igång eller ändra.
Vi har försökt med allt vi kan komma på, sätta på/stänga av timer, resetknappen på fjärr, bryta strömmen helt på både pump/fjärr, resetknappen på själva pumpen osv. Ingenting får ur den ur timerläget. Den sätter inte heller igång eller stänger av sig efter en viss tid, utan står totalfast.
Är det någon som haft samma problem som kan tipsa om det är något vi missar? Pumpen har gjort detta upprepade ggr i över en månad, det började efter ett åskväder. Vi har inte så bra erfarenhet av vår närmaste återförsäljare, så tänkte testa den samlade expertisen här först innan vi kontaktar dem
Tack!
Hände precis samma sak för oss nu. Har ni löst det och i så fall hur?
Pumpkillen vi kontaktade trodde det var kretskortet, så vi kunde välja mellan byta det för ca 6000 kr eller köpa ny pump. Vi valde ny pump pga åldern och att vi aldrig varit riktigt nöjda med hur den häller in iskall luft i rummet när den frostar av. Nu blir det Daikin istället och vi hoppas det blir bra! Hade dock tur att vi fick tag i en pump som vi bara fått vänta några veckor på (installeras i mellandagarna), långa väntetiderM mc stockholm skrev:
Tack för svaret, blir kanske en ny pump då.
Klicka här för att svara