Använder den en vanlig pt1000?
http://cgi.ebay.com/0-2-Class-A-Pla...emQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item3a55c13ec6
http://www.conrad.se/?article=172430
http://cgi.ebay.com/0-2-Class-A-Pla...emQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item3a55c13ec6
http://www.conrad.se/?article=172430
Tror nog du måste köpa rätt utegivare, annars får den nog ännu värre "spel" 
Fråga där du köpte värmepumpen. En sån utegivare kan ju inte kosta många kronor kan man tycka (om man tittar på vad den innehåller).
Fråga där du köpte värmepumpen. En sån utegivare kan ju inte kosta många kronor kan man tycka (om man tittar på vad den innehåller).
Vi har köpt en IVT FLVP som saknade utegivare. Jag kollade med supporten och fick ett mellan tummen och pekfingret-pris på ett par hundra.
Ingen givare är beställd än, så något exakt pris vet jag inte än. Frågan ställdes innan köpet, bara för att slippa en svår chock senare.
Ja det var ju till en IVT490, så det är ju inte säkert att det är samma.
Ingen givare är beställd än, så något exakt pris vet jag inte än. Frågan ställdes innan köpet, bara för att slippa en svår chock senare.
Ja det var ju till en IVT490, så det är ju inte säkert att det är samma.
Det kan stämma.patlar skrev:
PDF om NTC'n från Elfa:
https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/webroot/Z_DATA/06025886.pdf
Och en tabell från IVT's inst.manual.
http://www.ivt.se/download.asp?pt=pdf&fn=Manual_HT_sv_1.4_290580-20.pdf
Ger vid handen att värden stämmer rätt bra överens.
Men kontrollera gärna, så jag inte sett fel, eller tänkt fel.
Klicka här för att svara

