Hej!

Är det någon som vet hur mycket en ny utegivare till en IVT Greenline HT (7KW) kostar?
Den jag har får spel när det blir kallt.
//Patrik
 
Tror nog du måste köpa rätt utegivare, annars får den nog ännu värre "spel" ;)

Fråga där du köpte värmepumpen. En sån utegivare kan ju inte kosta många kronor kan man tycka (om man tittar på vad den innehåller).
 
Har fått reda på att motstånd 60-260-25 hos ELFA motsvarar det som sitter i min utegivare. Ett nytt beställt och på väg, till en kostnad av 10,80:- +moms.

Återkommer om det fungerar när jag fått hem och dit det.
 
Mikael_L
Vi har köpt en IVT FLVP som saknade utegivare. Jag kollade med supporten och fick ett mellan tummen och pekfingret-pris på ett par hundra.
Ingen givare är beställd än, så något exakt pris vet jag inte än. Frågan ställdes innan köpet, bara för att slippa en svår chock senare.

Ja det var ju till en IVT490, så det är ju inte säkert att det är samma.
 
Mikael_L
patlar skrev:
Har fått reda på att motstånd 60-260-25 hos ELFA motsvarar det som sitter i min utegivare. Ett nytt beställt och på väg, till en kostnad av 10,80:- +moms.

Återkommer om det fungerar när jag fått hem och dit det.
Det kan stämma.
PDF om NTC'n från Elfa:
https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/webroot/Z_DATA/06025886.pdf

Och en tabell från IVT's inst.manual.
http://www.ivt.se/download.asp?pt=pdf&fn=Manual_HT_sv_1.4_290580-20.pdf

Ger vid handen att värden stämmer rätt bra överens.

Men kontrollera gärna, så jag inte sett fel, eller tänkt fel.
 
  • 60-260-25-tabell.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IVT-givartabell.jpg
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.