Hej.
Jag har problem nu när det är varmt ute på dagarna och ganska kallt på nätterna men inne i huset är det konstant varmt. Min pump har ingen innegivare och detta betyder att den börjar köra värme för fullt på natten fast det redan är alldeles för varmt inne... Det blir också en himla massa knäppningar i elementen när pumpen går igång på natten.

VPTemperaturer.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Cirkulationspumpen körs inte då sommarurkopplingen är aktiv därför ser det ut som om Radiatortempen är hög under dagen men det är den bara lokalt i pumpen.

Det är inget konstigt i hur den fungerar egentligen men finns det inget man kan göra åt det? Jag har tänkt att koppla in en innegivare som jag tänkte sätta i FTXens frånluftskanal men har inte gjort det ännu så jag letar efter en enklare inställning, typ antal timmar det måste vara under sommartempen innan pumpen slås på igen men hittar ingen i manualen...

Några tips eller är det innegivare som gäller?

/Mattias
 
Jag skulle börja med att installera en innegivare den kan ju även gasa om det blir lite under temp.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.