DonPablo DonPablo skrev:
var senast idag på en som inte funkade
Hmm. Frågan är om så intenär fallet. Kan ju inte vara normalt att behöva skruva 2 varv utan att det händer någonting?

Finns det något proffsknep att få den att släppa?
 
E Elfenbenet skrev:
Hmm. Frågan är om så intenär fallet. Kan ju inte vara normalt att behöva skruva 2 varv utan att det händer någonting?

Finns det något proffsknep att få den att släppa?
Du kan inte ta en bild på nr 1 så man ser tydligare.
 
E Elfenbenet skrev:
Hmm. Frågan är om så intenär fallet. Kan ju inte vara normalt att behöva skruva 2 varv utan att det händer någonting?

Finns det något proffsknep att få den att släppa?
Knacka me hammaren distingt på netallen när du har den öppen en del, då kan gummipackningen lossna.
Är det säker på att det inte finns ytterligare rör, men verkar inte så på bilderna. Utan mera raka spår direkt till värmesystemet
 
V växelventil skrev:
Du kan inte ta en bild på nr 1 så man ser tydligare.
Tänker du på denna bilden. Det lodräta röret går rakt ner till en brunn. Det andra in i vp. Kommer direkt från vattenmätaren in till kåken.
Jag tänker att ventilen in till vp borde ju vara öppen som det ska eftersom varmvattnet funkar som det ska? (Som sagt inget proffs på detta😅). i övrigt så tror jag att jag fått med finns alla rör i filmklippet.
 
E Elfenbenet skrev:
Tänker du på denna bilden. Det lodräta röret går rakt ner till en brunn. Det andra in i vp. Kommer direkt från vattenmätaren in till kåken.
Jag tänker att ventilen in till vp borde ju vara öppen som det ska eftersom varmvattnet funkar som det ska? (Som sagt inget proffs på detta😅). i övrigt så tror jag att jag fått med finns alla rör i filmklippet.
Tänker mer på den undre ratten.Har du provat den?
 
  • Rörsystem monterat på en vägg med kopparrör och ventiler. Ett av rören är delvis täckt med tejp eller isoleringsmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V växelventil skrev:
Tänker mer på den undre ratten.Har du provat den?
Det är ett ventilrör å har inget med påfyllningen att göra. Påfyllningen är den i bild i inlägg #12
 
V växelventil skrev:
Tänker mer på den undre ratten.Har du provat den?
Har ej testat den. Problemet är att den sitter på andra sidan rummet så jag ser ej manometern därifrån. Tror du att det kan vara den som är påfyllningsventilen?
 
E Elfenbenet skrev:
Har ej testat den. Problemet är att den sitter på andra sidan rummet så jag ser ej manometern därifrån. Tror du att det kan vara den som är påfyllningsventilen?
Du hör i ledningen när det börjar fyllas på.
 
V Vector skrev:
Det är ett ventilrör å har inget med påfyllningen att göra. Påfyllningen är den i bild i inlägg #12
Okej! Då kan ventilen ha fastnat då med andra ord? Eller hur mycket brukar man få skruva på ventilen innan den börjar öppna? För er med mer erfarenhet 😊
 
E Elfenbenet skrev:
Okej! Då kan ventilen ha fastnat då med andra ord? Eller hur mycket brukar man få skruva på ventilen innan den börjar öppna? För er med mer erfarenhet 😊
Om inte manometern är innom synhåll. Blir till att öppna lite på ventilen, knacka på metallen, öppna mer, knacka mer. Och då om det lossnar, så kommer det att höras bra. Men tänk att inte ha öppet för länge, utan gå runt och se vad manometern står på, är det ca 0,8 så låt det vara, fyll inte mer.
 
V Vector skrev:
Det är ett ventilrör å har inget med påfyllningen att göra. Påfyllningen är den i bild i inlägg #12
Varför kommer det inget vatten när ts öppnar vredet?Det syns ju att det sitter en lk 508 innan påfyllningen.
 
V växelventil skrev:
Varför kommer det inget vatten när ts öppnar vredet?Det syns ju att det sitter en lk 508 innan påfyllningen.
Tack samtliga för hjälp och engagemang. 👍🏻 Fick loss ventilen efter att ha knackat försiktigt. Men man var tvungen att skruva ganska många varv innan man tydligt hörde flöde. Fyllde från ca 0,7 till 1 bar. Det var den ventilen som sitter ovanför vp som det har pratats om hela tiden.
 
E Elfenbenet skrev:
Tack samtliga för hjälp och engagemang. 👍🏻 Fick loss ventilen efter att ha knackat försiktigt. Men man var tvungen att skruva ganska många varv innan man tydligt hörde flöde. Fyllde från ca 0,7 till 1 bar. Det var den ventilen som sitter ovanför vp som det har pratats om hela tiden.
Bra jag tänkte om lk 508 var stängd sp därför hände det inget när du skruvade. Vi monterar nästan bara lk 508 nuförtiden och fimpar dom gamla anslutningarna idag.
 
V växelventil skrev:
Bra jag tänkte om lk 508 var stängd sp därför hände det inget när du skruvade. Vi monterar nästan bara lk 508 nuförtiden och fimpar dom gamla anslutningarna idag.
Okej.
Jag skruvade nog 2-3 varv innan man hörde flödet. Knackade om vartannat. Vet inte om den ”släppte” eller om jag denna gång skruvade tillräckligt många varv. Hursom så har jag fått upp trycket och ni alla har varit till god hjälp 👍🏻 Tack för det!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.