Hej! Hur ska denna vara inställd? Som det är nu så står den rakt upp. "Ext.in" vad det nu betyder?

• Grå enhet med vred inställt rakt upp, etikett "ext. in" synlig. Märkt "Wilo".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en pump eller ventil med märkningen "Ext.in" monterad i ett rörsystem, visas i uppställt läge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är säkert rätt att den står så dvs på extern styrning av pumpen. Du får se i manualen till din VP så står det säkert något där om ev inställningar som berör att pumpen ska styras av VP. Det väljs inte en sån pump om man inte menar använda den möjligheten.

GK100 GK100 skrev:
Det är säkert rätt att den står så dvs på extern styrning av pumpen. Du får se i manualen till din VP så står det säkert något där om ev inställningar som berör att pumpen ska styras av VP. Det väljs inte en sån pump om man inte menar använda den möjligheten.
Tack, har lite problem med framförallt en radiator. Därav frågan. Får fortsätta felsöka.

R rednake skrev:
Tack, har lite problem med framförallt en radiator. Därav frågan. Får fortsätta felsöka.
Jag har gjort allt man bör göra för att få ordning på det så att säga, så nu letar jag efter halmstrån :) tänkte om man kunde öka på cirkulationspumpen lite för att se om det blir något.

R rednake skrev:
Jag har gjort allt man bör göra för att få ordning på det så att säga, så nu letar jag efter halmstrån :) tänkte om man kunde öka på cirkulationspumpen lite för att se om det blir något.
Vill du testa att köra vid hög kapacitet på pumpen vrid till max åt höger. Det är inget problem om du vill prova bara att gå tillbaks till original rakt upp på vredet.

Tack! Får testa detta :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.