6 448 läst ·
18 svar
6k läst
18 svar
Ivt focus enegy 11 ger ingen värme
Troligen har högtryckspressostaten löst ut. Vrid aldrig ner radiatortermostaterna. De skall stå på sitt inställda värde. Vill du sänka värmen, så gör det på värmepumpen istället.viktorj skrev:Tack för all hjälp förra gången. Har fungerat kanon fram tills nu. Nu
Lyser fellampan igen och pumpen går aldrig. Säkringen till motorskyddet har inte löst ut. Bredvid motorsskyddet sitter något annat som ser suspekt ut. Håller jag inne de svarta knapparna startar pumpen igen. Vi drog ner alla radiatortermostater igår det kan vara till någon ledtråd.
Hoppas man får lila proffsig hjälp denna gången.
[bild]
Nu sprutar elementen ut maxvärme på nedervåningen men golvvärmen på övervåningen håller bra Temp. Reglaget till shunten på bilden matar elementenoch står på Max just nu, drar man ner den mot noll går den sakta upp mot max igen. kan något vara fel här? Någon tempgivare??
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara