viktorj skrev:
Tack för all hjälp förra gången. Har fungerat kanon fram tills nu. Nu
Lyser fellampan igen och pumpen går aldrig. Säkringen till motorskyddet har inte löst ut. Bredvid motorsskyddet sitter något annat som ser suspekt ut. Håller jag inne de svarta knapparna startar pumpen igen. Vi drog ner alla radiatortermostater igår det kan vara till någon ledtråd.

Hoppas man får lila proffsig hjälp denna gången.
[bild]
Troligen har högtryckspressostaten löst ut. Vrid aldrig ner radiatortermostaterna. De skall stå på sitt inställda värde. Vill du sänka värmen, så gör det på värmepumpen istället.
 
Tack för hjälpen. Lyckades faktiskt hitta en knapp där det stod HP och fick igång den i helgen. När du säger inställt läge på termostaten. Finns det någon rekommendationer vad det skall stå på?
 
Nu går maskinen när radiatortermostaterna står på Max. Men lyckas inte få ner temp på värmepumpen. Verkar inte hända något när man skruvar på det övre hjulet. Några idéer?

Tack så länge
 
Nu sprutar elementen ut maxvärme på nedervåningen men golvvärmen på övervåningen håller bra Temp. Reglaget till shunten på bilden matar elementenoch står på Max just nu, drar man ner den mot noll går den sakta upp mot max igen. kan något vara fel här? Någon tempgivare??
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.