4 774 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
IVT Energy Focus 20
Hej!
Den röda larmlampan på värmepumpen, en IVT Energy Focus 20 från 1994, lyser. Den ger ingen värme alls.
Jag har ingen manual till den, och på IVT hade de inte heller något kvar.
Är det någon som har en sådan manual?
Den röda larmlampan på värmepumpen, en IVT Energy Focus 20 från 1994, lyser. Den ger ingen värme alls.
Jag har ingen manual till den, och på IVT hade de inte heller något kvar.
Är det någon som har en sådan manual?
Jag har öppnat och återställt. Kompressorn startar då och larmet försvinner. Men det blir ingen värme, och efter ett antal timmar löser kompressorn igen, och larmet återkommer.
Jag utgår från att det är kompressorn som är paj och har mentalt börjat förbereda mig på en räkning i "herrejösses-klassen"
Jag utgår från att det är kompressorn som är paj och har mentalt börjat förbereda mig på en räkning i "herrejösses-klassen"
Reparatören har varit här, och konstaterade att det var termostaten som lagt av, troligen beroende på en kontaktor som inte ville fungera ordentligt. De är bytta nu, och allt lirar som det skall.
Det blev tack och lov bara ett par tusenlappar den här gången.
Det blev tack och lov bara ett par tusenlappar den här gången.
Klicka här för att svara