Hej, vi har en IVT 495 som ger larm Pressostat Låg (LP). Efter översyn och omstart så arbetar anläggningen i någon eller några dagar sedan återkommer larmet. Jag har vidtagit flera åtgärder: gjort rent partikelfilter, fyllt på köldbärarvätska, rensat samtliga delar av ventilationssystemet samt injustering av ventilerna (sotarna gjorde detta), ökat fläktens hastighet till 150V - ändå återkommer larmet.
Idag tittade jag noga på köldmedium-flödet genom siktglaset, se film nedan. Jag kan inte fastställa om det är fullt flöde utan minsta bubbla eller om det är snustorrt. Ska det se ut så här??? Däremot så blir expansionsventilen i koppar iskall då kompressorn går igång, samt att kopparrören nära siktglaset blir varma. Kan man dra några slutsatser med hjälp av detta?
Idag tittade jag noga på köldmedium-flödet genom siktglaset, se film nedan. Jag kan inte fastställa om det är fullt flöde utan minsta bubbla eller om det är snustorrt. Ska det se ut så här??? Däremot så blir expansionsventilen i koppar iskall då kompressorn går igång, samt att kopparrören nära siktglaset blir varma. Kan man dra några slutsatser med hjälp av detta?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Grymt! Stort tack för input, @Tomture61. Min fläkt verkar fungera tillfredsställande. Förångaren, kan man felsöka denna själv (vet inte riktigt var jag ska kika).
Alla ni andra duktiga personer, videon med siktglaset - det ser snustorrt ut? Ska det se ut såhär?
Alla ni andra duktiga personer, videon med siktglaset - det ser snustorrt ut? Ska det se ut såhär?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
