920 läst ·
19 svar
920 läst
19 svar
IVT 490 återstartar ej automatiskt efter strömavbrott
Okej, men jag kan ju börja med att sticka in en ny konding och se om det hjälper. Känns ju som en enkel sak att pröva. I annat fall kanske man får byta styrkortet, men det är lite störigt att lägga 3500kr på en 15 år gammal maskin.Tomture61 skrev:
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
Annars har jag en hyllvärmare , för mycket trevligare pris .T Togy skrev:
Kondingen är vettig att byta men troligtvis ej lösningen på ditt problem .
Kondingen på kraftkortet agerar ej som "batteri" , den tar bort AC efter likriktaren .
För mycket AC (rippel) stör 5-10 volts förbrukare i VP .
Okej men det låter bra. Jag testar att byta kondingen först och funkar inte det så byter jag kortet. Skicka DM på vilket pris du tänkt dig. Känns så synd att behöva skrota en hel pump bara för att ett kretskort är dåligt.Tomture61 skrev:
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
Ditt fel dyker vell enbart upp om VP stängs av eller strömavbrott .T Togy skrev:
Skickar ett pris till dig .
Klicka här för att svara