Tomture61 Tomture61 skrev:
Styrkortet , troligtvis .
Ser tyvärr ej ut som man kan byta komponenter på det .
Har ett styrkort från min egen maskin , troligen bytt när maskinen var 10 år .
Letade fel som hade att göra med avfrostningen , styrkortet var ej lösningen .
Okej, men jag kan ju börja med att sticka in en ny konding och se om det hjälper. Känns ju som en enkel sak att pröva. I annat fall kanske man får byta styrkortet, men det är lite störigt att lägga 3500kr på en 15 år gammal maskin.
 
Tomture61
T Togy skrev:
Okej, men jag kan ju börja med att sticka in en ny konding och se om det hjälper. Känns ju som en enkel sak att pröva. I annat fall kanske man får byta styrkortet, men det är lite störigt att lägga 3500kr på en 15 år gammal maskin.
Annars har jag en hyllvärmare , för mycket trevligare pris .
Kondingen är vettig att byta men troligtvis ej lösningen på ditt problem .
Kondingen på kraftkortet agerar ej som "batteri" , den tar bort AC efter likriktaren .
För mycket AC (rippel) stör 5-10 volts förbrukare i VP .
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Annars har jag en hyllvärmare , för mycket trevligare pris .
Kondingen är vettig att byta men troligtvis ej lösningen på ditt problem .
Kondingen på kraftkortet agerar ej som "batteri" , den tar bort AC efter likriktaren .
För mycket AC (rippel) stör 5-10 volts förbrukare i VP .
Okej men det låter bra. Jag testar att byta kondingen först och funkar inte det så byter jag kortet. Skicka DM på vilket pris du tänkt dig. Känns så synd att behöva skrota en hel pump bara för att ett kretskort är dåligt.
 
Tomture61
T Togy skrev:
Okej men det låter bra. Jag testar att byta kondingen först och funkar inte det så byter jag kortet. Skicka DM på vilket pris du tänkt dig. Känns så synd att behöva skrota en hel pump bara för att ett kretskort är dåligt.
Ditt fel dyker vell enbart upp om VP stängs av eller strömavbrott .
Skickar ett pris till dig .
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Ditt fel dyker vell enbart upp om VP stängs av eller strömavbrott .
Skickar ett pris till dig .
Japp, men tradigt att VP inte återstartar när man är bortrest. Man vill ju inte att rören ska frysa sönder.
 
  • Gilla
Tomture61
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.