12 384 läst ·
78 svar
12k läst
78 svar
Ispropp på ford focus
T.ex Volvo, VW, Toyota och Ford.Ewald skrev:
Topplockspackning, växellådor och en del annat har jag hört om.
För egen del så har min Transit 3,2 2010 stått på verkstad 120 dagar i år för topplockspackning, bromsok och till sist motorbyte pga all kylvätska i oljan från topplockspackingen. Och nu har den andra Transiten som är leverad samma dag hamnat på verkstad för byte av topplockspackningen.
Alla märken verkar ha en hel del problem numera, ta t.ex MB:s V6 motor som har felhärdade drev i motorn som kan vara nästan helt släta vid 10 00 mil. :x
Edit: en bild på ett drev i en mb motor som gått 5000 mil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Varför lönar det sig inte med originaldelar?Ewald skrev:
Skrotarna är duktiga på att ta betalt och ofta får man gamla delar till 80 % av nypriset.
Menade mer "nytt" rör, sen om det blir skroten eller verkstadsinköp får vi se, ska ha den i handen imorgon så det lutar åt skroten då man oftast får vänta en dag på nya detaljer. Har man tur så hinner verkstaden få in den på eftermiddagen om dom har bra logistik med centrallager etcEwald skrev:
Det beror på vilken skrotare att det är.Andy78 skrev:
Originaldelar är i regel dyra!!! Hos bilskrotarna kan man få billiga delar.
Problemet är bara om man får det man behöver. Har man en vanlig bil med en vanlig motorisering etc. är det neklare.
Skulle själv ha fått en Opel motor för 300 EUR (men det var en 1,2 l motor ... den passade inte till min bil ... jag letade efter en 1,0 motor) ... det måste ju passa allt ... finns ju motornummer etc. .... i Sverige kan man leta bildelar via registreringsnummer ...
T.ex Volvo, VW, Toyota och Ford.
Okej. Jag har aldrig haft problem med en ny bil och även andra som köper nya/nyare bilar har inga problem. Jag köper dock billiga bilar och en mekaniker tyckte en gång att det knappast finns ngt som kan gå sönder på bilen jag har
Känner till folk som köper ny och alltid är nöjd. Märken är mest Opel, Suzuki, Mitsubishi, ...
Dessa som öper begagnad köper mest Audi eller BMW ... dyra bilar alltså ...
Okej. Jag har aldrig haft problem med en ny bil och även andra som köper nya/nyare bilar har inga problem. Jag köper dock billiga bilar och en mekaniker tyckte en gång att det knappast finns ngt som kan gå sönder på bilen jag har
Känner till folk som köper ny och alltid är nöjd. Märken är mest Opel, Suzuki, Mitsubishi, ...
Dessa som öper begagnad köper mest Audi eller BMW ... dyra bilar alltså ...
@ D09
Du kan ju också kolla på ebay .. bara du vet vad du vill ha respektive vilka delar som passar till din bil.
http://www.ebay.de/itm/WASSERKUHLER-KUHLER-FORD-FOCUS-BENZIN-SCHALT-MIT-KLIMA-/360408484458?pt=DE_Autoteile&hash=item53ea050a6a
Lite dumbt bara när man har köp fel del ...
Du kan ju också kolla på ebay .. bara du vet vad du vill ha respektive vilka delar som passar till din bil.
http://www.ebay.de/itm/WASSERKUHLER-KUHLER-FORD-FOCUS-BENZIN-SCHALT-MIT-KLIMA-/360408484458?pt=DE_Autoteile&hash=item53ea050a6a
Lite dumbt bara när man har köp fel del ...
Handlade in en bättre beg del idag på kungälvsskroten...
Förvånad över att det var helt omöjligt att beställa en ny del.
Ingen av företagen återkom som lovat.. Började ringa vid 07 och vid 14 hade ingen hört av sig. Men då blev det napp på skroten som sagt... Nu är bilen fit for fight
100 kr kostade den.
Förvånad över att det var helt omöjligt att beställa en ny del.
Ingen av företagen återkom som lovat.. Började ringa vid 07 och vid 14 hade ingen hört av sig. Men då blev det napp på skroten som sagt... Nu är bilen fit for fight