Hej!

Har tänkt att dra tappvatten (varmt/kallt) från badrum till kök (diskbänk + köksö) under vårt fritidshus i en isolerad "låda". För att förhindra frysning på vintern har jag tittat på en produkt som heter "Isolex twin" från Isoterm. Den består av två 16 mm pex, självavgränsade värmekabel samt skyddsrör.

Enligt tillverkaren kan pexrören frysa utan att ta skada och sedan tinas upp med värmekabeln.

Är det någon som har använt eller sett produkten?

Beskrivning av produkten finns på:
http://isoterm.no/index.php?option=...soterm-ror-og-deler-svensk&Itemid=171&lang=sv
 
Krilleman
Jag har aldrig hört talas om produkten. Och med tystnaden här så tolkar jag det att jag inte var ensam om det.

Du har alltså fritidshuset kallt-ställt på vinterhalvåret men vill även kunna använda det under just vinterhalvåret?
 
Jo, det verkar som att det är en helt okänd produkt i Sverige. Fritidshuset har grundvärme på året runt, men vi har ändå valt att dra tappvattnet under huset mot bjälklaget (plintgrund). Kanske inte mitt bästa beslut... men ville inte ha någon dold rördragning i huset. Därför krävs det någon form av värmekabel vintertid. Jag gillar enkelheten med produkten och nån måste ju vara först med att testa den :).
Ska dock kolla runt om det finns andra alternativ innan jag slår till!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.