Hej!

Har tänkt försöka hålla igång stugan under vintern. Enda problemet jag har just nu är att vattnet går under golvet (under isoleringen) vars det kan bli lite för kallt. Kommer inte åt att krypa in för att isolera slangarna utan funderar därför på någon typ av värmekabel. Finns det någon sådan som är lämplig för pex slang? (rör i rör).
 
Krilleman
Det går med vilken värmekabel som helst (självklart tillverkad för att ligga i vatten). Köp en självbegränsande variant. Bara stoppa i stickproppen och köra.

Ditt PEX-rör tål det.

Vad har du för dimension på PEX:en?
 
Dimensionen är 15*2,5 så det är ju inga mega rör, men det kanske finns kabel anpassad för den dimensionen
 
Krilleman
15mm PEX får du inte i någon värmekabel i.

Även om det skulle kunna ha gått så har du knappast något flöde kvar då den är ju bara 10mm invändigt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.