Hej!
Vi bygger om för fullt ett gammalt och tillbyggt hus.

Vi ska putsa om hela huset och förbereder.

Vi har rivit en del av framsidan av huset. Huset är timmer, till största delen.

Den delen som är riven saknar gammal fasad. Vi hade tänkt sätta mineralull på timmer, och där det är hål in i huset på reglerna och sedan lecastenar som muras upp och passar in i övriga mexiteglet. Snickarna fick vanlig isolering och har satt på det istället för den tänka minerallullen. Det går snabbt med bygget. Är detta ett problem eller kan bli? Lite orolig blir man som lekman, jag kan väldigt lite om husombyggnader.

Hjälp snälla!!!!

//Generellt

Vad är det för vanlig isolering som inte är mineralull menar du? I min bok är mineralull den absolut vanligaste isoleringen.

Jag menar gul isolering som man kan ha inne och ute och så sådan plattor som är lite mera mörkgröna.

Med det första menar jag vanlig isolering, mineralullplattor i det andra fallet.

Där ser ni vad lite jag kan...hjälp!

Okej, du pratar om glasull kontra stenull. Båda är mineralull, och det är alltså stenullen som du tänker på när du säger mineralull. Det finns putsbärarskivor, fasadskivor, av glasull också, men man ska ju inta använda de vanliga som man sätter i väggarna. Fasadskivorna är styvare.

Redigerat:
Milkshaken
fasadskivorna kallas även för "Västkustskivor" finns i många olika dimensioner... används precis som jon_h främst som putsbärarskivor, men kan även användas som dilationsfog...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.