Hej!

Jag håller på för fullt med att isolera väggarna i vår tillbyggnad. Högst upp under hammarbandet finns en regel, som är infälld i väggreglarna så att säga.

Ska jag ”jacka ur” isoleringsskivan där eller är det bara att knöla dit skiva och se glad ut?
Om jag tänker logiskt på det så vore det klokt att jacka ur isoleringsskivan, inbillar mig att den inte ska vara sammanpressad.
 
Ja, du ska jacka ur. Isolering ska inte "knölas ihop" eller pressas eftersom det måste finnas plats för luft. Dessutom har trä ganska bra isoleringsvärde så regeln hjälper till att hålla värmen inne när det är kallt.
 
  • Gilla
simpa81
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.