Hej, jag funderar på att göra om halva altanen till uterum (20 m2). Altanen är nybyggd med tryckimpregnerat och konstruktionen är rejäl. Under den finns ordentlig dränering, ovanpå det fiberduk och 10-20cm grovt singel. Avståndet mellan singel och altan är i dag 30-50 cm och jag undrar vad som är bästa sättet att isolera på. Eftersom det är svårt att krypa under så undrade jag om det finns någon cellplast man kan spruta in. Jag har läst flera andra trådar om torpargrunder och det är ju liknande. Jag är i tidigt "funderarstadium" så jag har inte bestämt så mycket detaljer ännu, men funderar på golvvärme på klinker. Vad bör man tänka på vid bygge av uterum? Finns det någon bra bok t.ex.?
Mitt motto är "endast det bästa är gott nog".
Tack på förhand.