Tja det är både bra o dåligt... Med tanke på att du får bättre isolering (sparar mer) för ett dyrare pris..
Men 10 kr säcken är inte helt dåligt inte.. Hoppas du kan få dit massor massor.. 10- 15 cm då kan man nog lika gjärna skippa det och sattsa på bättre isolering..
att begrunda är att 15 cm spån isolerar lika bra som 7 cm miniralull/Ekofiber.. :
Med andra ord hur tjock du änn lägger på så kan du på samma utrymme få dubbelt så bra isolering..
Dock 10 kr.. det är nästan gratis..
Men 10 kr säcken är inte helt dåligt inte.. Hoppas du kan få dit massor massor.. 10- 15 cm då kan man nog lika gjärna skippa det och sattsa på bättre isolering..
att begrunda är att 15 cm spån isolerar lika bra som 7 cm miniralull/Ekofiber.. :
Dock 10 kr.. det är nästan gratis..
Har ökad ventilation iochmed att vi installerat Nivellgolv, dubbla nockventiler i båda ändarna av taket med samt dragig vindslucka 
Jäklar vad svårt det var att hitta någon som är inne av de som säljer Ekofibrer.
Var hittar jag Cellulosa isolering?
Jäklar vad svårt det var att hitta någon som är inne av de som säljer Ekofibrer.
Var hittar jag Cellulosa isolering?
var försiktig bara så du inte har för bra ventelation på vinden.. du kan ju ventelera in fuktigluft också. lika så kan du kyla ner vinden också. Och då riskera kondens.. Lagom är bäst men vad är lagom :-/
låter som om du har lagom..
Boytan är det stället där det är bäst att ha bra ventelation på.
Cellulosa isolering är tex Ekofiber, Warmcell, kutterspån osv.. tyvvär så verkar det inte vara så vanligt i just byggvaruhusen
Testa o ring till Ekofiber, Warmcell o kolla vart närmaste återförsäljare finns.. alla kanske inte vill att du ska göra jobbet själv.. :-/
låter som om du har lagom..
Boytan är det stället där det är bäst att ha bra ventelation på.
Cellulosa isolering är tex Ekofiber, Warmcell, kutterspån osv.. tyvvär så verkar det inte vara så vanligt i just byggvaruhusen
Testa o ring till Ekofiber, Warmcell o kolla vart närmaste återförsäljare finns.. alla kanske inte vill att du ska göra jobbet själv.. :-/
hur tjockt då samt vilken isolering då?
låter du spånet ligga?
Verkar inte så dyrt..
jag har själv 15 cm (kutterspån) på vinden tänker så småningom slänga på runt 30 cm Cellulosa.. när jag räknade på det skulle det hamla på runt 12-13 tusen.. Dock så skulle det ta ca 4 år att tjäna in dom pengarna..
Jag har som ni ser ca 110 Kvm vind..
låter du spånet ligga?
Verkar inte så dyrt..
jag har själv 15 cm (kutterspån) på vinden tänker så småningom slänga på runt 30 cm Cellulosa.. när jag räknade på det skulle det hamla på runt 12-13 tusen.. Dock så skulle det ta ca 4 år att tjäna in dom pengarna..
Jag har som ni ser ca 110 Kvm vind..
Jag har i någon annan tråd tipsat om en firma med prislista på nätet, de sprutar glasull och cellulosa.mats99 skrev:
Här är prislistan -->http://www.tryckisolering.se/html/priser.htm
EDIT: De ligger i Mälardalen
Klicka här för att svara