Hej
Jag har precis smällt upp en ny stödbensvägg i mitt badrum under renoveringen och isolerat baksidan med mineralull.
Jag kommer sedan att lägga på ett tätskikt inuti badrummet innan kakling som vanligt.

Att jag bör vara försiktig med tätskikten så att jag inte helt stänger in kryputrymmet mellan badrumsvägg och yttervägg/tak och att det då kan bli kondens har jag förstått.
Men vad räcker det att göra ?
Som det är nu så delar den gamla bastun från 1984 ( upptar halva badrummet ), kryputrymme med badrummet och jag har också öppnat upp en inspektionslucka till höger in mot allrummet.
Hur tätningen bakom bastuväggen mot kryputrymmet ser ut har jag ingen aning om.

Hur mycket ventilation i kryputrymmet bör det vara för att inte kondensen skall ställa till det ?
Räcker det med springor i luckan in mot allrummet och väggen mot bastun?

En bild innan väggen kom upp :

2062888179_8b59998206.jpg

Bastu till vänster och allrum till höger

(Hela pågående projektet nedan. Kommentarer mottages tacksamt.)
http://www.flickr.com/photos/mr_fairway/sets/72157601304871933/

/Hanse
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.