Hej

Tog bort den gamla 3cm isoleringen som låg uppe på vinden idag då isolerfirman kommer om 3 veckor och sprutar på lösull. Märkte att jag har 3cm isolering spikad mot spånten som håller lerteglet och luftspalt i mot innerväggarna. Skall man ta bort den gamla isoleringen där med och sätta dit typ isovers "Lufta" och sedan lägga plast in mot väggar och tak samt spruta lösull även där?. Det jag har läst mig till är att man skall efter isoleringen spika upp väggar och dylikt då man vill se om isoleringen kommer åt alla ställen.

Har även en ide om att flytta den gamla isoleringen mot innerväggen och trycka dit en 2cm fasadboard då jag inte har haft någon isolering pga luftspalten och nu får runt 5cm isolering.

Hoppas att någon kan svara då jag skall kontakta firman på Måndag och prata med dom om detta problem.

Har dålig möjlighet att göra det enligt regelboken då jag får plocka ned väggarna på hela övervåningen med en markant utgift för detta så förslag på billiga lösningar sökes.

Efter samtal med isolerfirman och även tillverkaren samt SP så skall man på något sätt få dit en plastfilm som skyddar men dom säger att det måste bli helt tätt. Detta kommer jag att få problem att ordna så om någon har något bra sätt att lösa detta så hade det varit roligt med svar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.