Vi funderar på att köpa ett nyproducerat radhus med grannar på båda sidor. Har fått följande info från de som bygger:

”Mellan husen är det 2cm luftspalt. På vardera sida om luftspalten är väggarna uppbyggd av 70mm regel och isolering, 11mm OSB, 2st gips 13mm och 15mm.”

Någon som vet om detta är bra eller inte?

Bor idag i ett radhus från 60-talet (lättbetong) där det är lyhört när det kommer till röster, nysningar, skåpsluckor som smäller etc. men störs dock inte eftersom grannen är en ensamstående pensionär. Om vi köper det nyproducerade radhuset är det ju med största sannolikhet barnfamiljer som blir grannar. Vad tror ni om ovanstående konstruktion med barnfamiljer som grannar?

(Ska tillägga att jag har betydligt mer tolerans när det kommer till ljud från barnfamiljer än musik som spelas högt)
 
Välkommen till Bygga Hus-forumet Lundvall!
Jag tycker, utan att vara expert på något sätt, att det låter väldigt välkonstruerat.
Kanske här finns radhusfolk, som har egna erfarenheter att hänvisa till?
 
  • Gilla
Lundvall87 och 1 till
  • Laddar…
InTämmer i Knock on Woods kloka ord. Låter riktigt välbyggt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.