Antar att det är bottenvåning utan källare under...?
Isf lika bra att avlägsna isoleringen o inspektera blindbotten. Därefter isolera till ö.k bjälkar gärna med dubbla skivor med förskjutna skarvar.
Isf lika bra att avlägsna isoleringen o inspektera blindbotten. Därefter isolera till ö.k bjälkar gärna med dubbla skivor med förskjutna skarvar.
Det är mellanbjälklag. Garage och hall där under. Jag fick fram att det ska vara sådär och med isolering hela vägen upp mot ytterväggen vilket det är.S Spikrätaren skrev:
Ok, ett tips ändå värt att säga i sammanhanget är om du vill bättra på ljudisoleringen; stenull har bättre ljuddämpande egenskaper än glasull.
Klicka här för att svara
