3 763 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Isolering i krypgrund
Har i en del av sommarhuset (byggt ca 1950) idag en tveksam tilläggsisolering (förmodligen gjord i mitten av 70-talet), mineralull uppsatt med masonit, spånplatta och diverse. Den skall bort, för att minska risken för påväxt.
Huset används endast sommartid, så behöver den egentligen ersättas, eller räcker det med att ta bort den?
Eventuellt tänkte jag ersätta den med cellplast som skruvas direkt upp i råsponten(med plastbricka), är det OK? Vilka dimensioner skall i så fall cellplast och skruv ha?
Huset används endast sommartid, så behöver den egentligen ersättas, eller räcker det med att ta bort den?
Eventuellt tänkte jag ersätta den med cellplast som skruvas direkt upp i råsponten(med plastbricka), är det OK? Vilka dimensioner skall i så fall cellplast och skruv ha?
Hej Anders
Tänkte göra något liknande i min sommarstuga , har du hittat någon info någonstans?
MvH Mats
Tänkte göra något liknande i min sommarstuga , har du hittat någon info någonstans?
MvH Mats
undrar lite.. fryser ni om fötterna på sommaren..?
efter som ni hade använder bara huset på sommaren..
ju varmare krypgrund man har desto mindre risk för fuktskador borde det bli.
Det är på sommaren som det är mäst fukt i krypgrunden pga den är sval & det är "jätte" varmt ute..
Jag TROR att det är bättre att ta bort det som sitter där i dag och se till att ventelationen i kryp grunden fungerar som den ska. Dvs öppna ventiler..
efter som ni hade använder bara huset på sommaren..
ju varmare krypgrund man har desto mindre risk för fuktskador borde det bli.
Det är på sommaren som det är mäst fukt i krypgrunden pga den är sval & det är "jätte" varmt ute..
Jag TROR att det är bättre att ta bort det som sitter där i dag och se till att ventelationen i kryp grunden fungerar som den ska. Dvs öppna ventiler..
Klicka här för att svara