Hallå!
Jag har en fundering rörande huruvida jag ska sätta in isolering i en innervägg i badrummet.
Väggen är ca 600 mm bred och står mellan duschen och badrummet (Inkaklad).
Jag är rädd för att det kan bli som en stor trumma av väggen om jag inte sätter in isolering
Vattenrören (Rör i rör) går inuti väggen. Jag tror inte att det bildas kondens på dem, men jag är inte säker.
Eftersom det är tätskikt på båda sidor om isoleringen så undrar jag om man kan sätta in isolering i väggen? Finns det risk för kondens?
Det är ingen temperaturskillnad på fram och baksida av väggen, eftersom det är en innerrvägg, men eftersom man ska ta bort plastfolien i yttervägg om man har ett badrum med tätskikt så tänkte jag på om samma situation uppstår för en innervägg? (Med två täta skikt)
Skivmaterialet är Masterboard.
Regelstomme av trä.
Isolering stenull. (?)
// Kim