Jag planerar att bygga en liten tillbyggnad om ca tre kvm för att få en fungerande entre till huset.
Det blir plintgrund ell möjligen en väldigt välventilerad krypgrund till detta.
Väggar och tak kommer jag bygga med ångbroms kombinerat med cellulosaisolering.

Hur petigt är det med golvet egentligen?
Konstruktionen kommer bestå av klinker, golvgips, golvspån med vattenburen golvvärme, isolering och oljehärdad board eller fibercement som trossbotten.

Jag kan såklart använda cellulosa även i golvet, men jag har en del glasfiberisolering liggande. Kan jag lika gärna använda den till golvet? Det blir väl inget ångtryck där? Eller går det bra med cellplast?
 
  • Gilla
fatsuG7 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.