Hej!

Sitter och räknar / funderar på om man ens gör det.

Frågan är. Vad blir yttemperaturen på golvet med en dvut på -16?
Behövs isolering? Isolerar man ens när kanalerna är ingjutet?

Är svaret ja, får den som kan gärna hjälpa mig!
 
Jag fattar inget. Kan du beskriva lite mer vad du ska göra?
 
'Hehe ska utveckla.

Vi tar uteluften från kombihuv och kanalerna går från schakt in i bjälklaget för att sedan gå ner till kryddhyllsaggregaten. DVUT är -16, inomhus temperatur räknat på 21 grader.

Vad blir temperaturen på golvet där kanalen går? Måste finnas någon formel eller någon som kan hjälpa mig kolla på detta. Har försökt få fram en temperatur men vet inte om jag gör rätt.

Men vi har 125 spiro ingjutet i bjälklaget. Runt om kanalen har vi 0.1 m betong med lambda 1.7
Cellgummi isolering 19 mm med lambda 0,033.

( Eventuellt kolla på annan isolering då cellgummi isolering blir kostsamt)
Har pratat med armacell men dom räknar inte med betong utan räknar bara på isoleringen.

Har försökt själv men utan resultat, så tänkte bara kolla om någon kan bistå med antingen en uträkning eller hur jag gör !

/ Benjamin.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.