Tanken är att installera ett ftx system i huset(2 plan+källare), aggregatet ska placeras på vinden. Alla rör på vinden ska jag isolera , men behöver jag isolera rören efter att dom går igenom taket till vån 2 -vån1 -källare?. Rören kommer gå i mellanväggar mellan planen mitt i huset. Sträckan mellan vind-vån1 kommer TF&FL gå parallellt pga plats brist
 
  • Isolerade ventilationsrör på vinden bredvid ett fönster, märkta med pilar för riktning av luftflöde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
På varma sidan så behöver inte tilluftsrör och frånluftsrör isoleras, utan det är bara på kalla sidan.

Schematisk bild av ett ventilationssystem med tilluft, frånluft, värmeväxlare, fläktar och filter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Henrik Johansson2
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.