Hej,
Har nu sökt o läst här på forumet, men hittar inte något. Jag skall isolera min vind, den är ovanpå vår carport, huset är byggt 2006. Vi har en utgång idag från ena sovrummet med en isolerad dörr. Utrymmet är cirka 20 kvm med snedtak. Skall bli två rum så småningom. Men jag letar efter vad jag skall använda som luftspalt (vindavledare). Har hört om allt från Lufta, till masonit. Skall även finnas en skiva som sundolitt har tagit fram, ser ut som korrugerad plåt. Bifogar en liten sketchupbild på bygget. Nån som kan hjälpa mig?
 
  • vinden.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ola78
Använda dom speciella vindavledarna i impregnerad wellpapp som finns, lätta att jobba med, t ex Isover Lufta som du skrev, T-emballage har också vindavledare i wellpapp http://www.t-emballage.se/produkter#kategori=50. Jag har prövat masonite och det är mycket jobbigare att hålla på med, i alla fall om man ska montera det själv, dessutom så såg jag att du hade ett fack som inte hade standard c/c mått och då är det också lättare med well, bara att spika dit en läkt i lagom storlek och sen med en kniv skära till skivan och häfta dit den.
 
Ja jag har börjat kolla på dem, masonit känns som jag ratar, för jobbig att sätta, kommer göra det själv nu på ett par veckor. Har snöat in lite på cellplasten från sundolitt, men kollar även på pappskivorna
 
Köpte skivor från Sundolitt istället, enkla att sätta och cirka 1000 spänn för 40 kvm. Häftpistol bara, och sen skruva fast med medföljande brickor och skruv....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.