Hej,
Har nu sökt o läst här på forumet, men hittar inte något. Jag skall isolera min vind, den är ovanpå vår carport, huset är byggt 2006. Vi har en utgång idag från ena sovrummet med en isolerad dörr. Utrymmet är cirka 20 kvm med snedtak. Skall bli två rum så småningom. Men jag letar efter vad jag skall använda som luftspalt (vindavledare). Har hört om allt från Lufta, till masonit. Skall även finnas en skiva som sundolitt har tagit fram, ser ut som korrugerad plåt. Bifogar en liten sketchupbild på bygget. Nån som kan hjälpa mig?
Har nu sökt o läst här på forumet, men hittar inte något. Jag skall isolera min vind, den är ovanpå vår carport, huset är byggt 2006. Vi har en utgång idag från ena sovrummet med en isolerad dörr. Utrymmet är cirka 20 kvm med snedtak. Skall bli två rum så småningom. Men jag letar efter vad jag skall använda som luftspalt (vindavledare). Har hört om allt från Lufta, till masonit. Skall även finnas en skiva som sundolitt har tagit fram, ser ut som korrugerad plåt. Bifogar en liten sketchupbild på bygget. Nån som kan hjälpa mig?
Använda dom speciella vindavledarna i impregnerad wellpapp som finns, lätta att jobba med, t ex Isover Lufta som du skrev, T-emballage har också vindavledare i wellpapp http://www.t-emballage.se/produkter#kategori=50. Jag har prövat masonite och det är mycket jobbigare att hålla på med, i alla fall om man ska montera det själv, dessutom så såg jag att du hade ett fack som inte hade standard c/c mått och då är det också lättare med well, bara att spika dit en läkt i lagom storlek och sen med en kniv skära till skivan och häfta dit den.
Klicka här för att svara
