Satt och tittade på äntligen hemma. Där isolerade de en krupgrund med polyetan(hur stavas de) isolering. Och de sa att det också skulle g¨å bra att isolera trähus med detta. Min tanke va ju att oj går det verkligen då det ju känns som detta blirväldigt tätt och man då kan få problem med fukt.
En sanbb googling på detta så hittade men in på ljungby fukt kontroll och mycket riktigt de varnade för denna metod. Vad tror ni om denna isoleringsform i en krypgrund

Jag är tvedelad.
Ena sidan av mig tycker att det är kanon, används mycket inom industrin och på fartyg och där fungerar det bra.
Andra sidan ifrågasätter att man sätter det mot trägrund samt minskar uppvärmningen i grunden från spillvärmen uppifrån.

Har inte sett några bra rapporter (inte letat så noga heller) med långtidseffekterna.

Fungerar det så det inte skadar bjälklaget och skapar merarbete så hade jag gärna gjort det i vår grund.

Är det inte säkrare att bygga en krypgrund som varmgrund?

Isolera golv o väggar i krypgrund, då kan man kontrollera luften i krypgrunden o använda avfuktare om det behövs.
Kanske kan man använda deras metod att bygga så istället, fast kanske lite tveksamt om man kan ta sig fram på det.

Min lilla tanke om det i alla fall.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.