Jag dränerar om och isolerar med Isodrän på mitt suteränghus från -28.
Huset står ca. 1,0m djupt på framsidan och 2,2m bak mot sluttningen.
Frågan är om jag kan isolera med 50mm invändigt i den grunda delen, annars blir 1,2m oisolerad upptill mot väggen? Är generös med luftspallt bakom och ventilerar med tak och golvspalt, stålreglar.
Det ena rummet skall helkaklas (tvättstuga).
 
Efter en del funderande har jag iaf bestämt mig för att inte isolera på insidan. Det blir plåtreglar och lämpligt skivmaterial på det.

Det verkar bättre att isolera på utsidan. Under mark med isodrän som du gjort, och över mark med produkter lämpliga för det.
 
Frågan är om jag kan isolera med 50mm invändigt i den grunda delen, annars blir 1,2m oisolerad upptill mot väggen? Är generös med luftspallt bakom och ventilerar med tak och golvspalt, stålreglar.
Jo det är möjligt, om man är försiktig och nogran med luftens möjlighter att förflytta sig obehindrat.
Isolera dock inte med mer än 50mm. Annars kan murens insida bli FÖR kall och inte torka ur ordentligt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.