Sommaren 2019 så fäste jag isolering med ett putsnät utanpå grunden till vårt hus och putsade sedan med murbruk C. Efter både förra och även denna vinter har delar av puts lossnat. Jag lagade naturligtvis efter förra vintern och det är inte precis på samma ställen det flagar av. Vad har jag gjort för fel? Putsen är omålad.
 
Åsa Lund
Vad är det för bruk i underlaget till din nya puts?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Vad är det för bruk i underlaget till din nya puts?
Det är ett gjutet grund, sedan isolering med putsnät utanpå, därefter putsat med c-bruk.
 
N
Tror det skulle behövas några bilder för att förstå bättre. Nere vid mark ska man ha a bruk, men ovanför c bruk som du använt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.