Hej,
Har ett sutteränghus byggt -50. Cirka 50mm tjock platta på mark, vad jag förstått är väggarna och inte plattan del av bärande konstruktion.
Det gamla pannrummet ska bli tvättstuga och min tanke är att bila upp, gräva ut, lägga isodränskiva, byggplast, sen isodrän igen. Sen gjuta och flyta. Borde man inte kunna bygga och lägga en golvkonstruktion av trä då?
En av väggarna är yttervägg som är delvis nedgrävd, resten innervägg eller ytter ovan jord.
Tilläggas bör att jag har borrat upp ett hål i golvet och gruset där under är snustorrt.
Tacksam för kloka åsikter!
/Mathias