Sitter och funderar på att isolera plattan i garaget. Någon som har ett hum om en vettig kostnadsbild för en dylik operation. Garaget är på ca 60 kvm.

Hmm, vad tänker du göra, isolera en befintlig platta? I så fall har jag ingen aning.

Ska du gjuta ny platta, så är väl den enda kostnaden cellplasten. Där kan du välja en billigare variant, då det inte är lika stora krav som om du har den till boningshuset.

Sorry att jag var otydlig. Det gäller en ny platta och jag har ett totalpris på hela hus-bygget där garaget ingår med oisolerad platta. Min undran var hur mycket extra arbete det är att isolera den. Material + arbete. Vill inte acceptera vilken kostnad som helst från entreprenören och kan inte själv göra det då jag (eller egen inhyrd personal) inte har tillgång till arbetsplatsen enl kontraktet med entreprenören.

Janne_B skrev:
....Vill inte acceptera vilken kostnad som helst från entreprenören och kan inte själv göra det då jag (eller egen inhyrd personal) inte har tillgång till arbetsplatsen enl kontraktet med entreprenören.
Är det brukligt att entrepenörerna gör så? Ännu en skum sak från byggbranchen kanske... ???

Nix, enbart säkerhets aspekt. Han är ansvarig för personal inom byggarbetsplatsen.

"Någon som har ett hum om en vettig kostnadsbild för en dylik operation. Garaget är på ca 60 kvm. "

Jag har byggt garage på 56 kvm. Isolerat med 100mm cellplast. Köpte isol på beijer för under 100kr/kvm

Kostnad för isol = 6000
Merkostnad för arbete = ett par, tre timmar.

Summa: kanske 8000 kr är rimligt för isoleringen+arbetet.

Verkar stämma bra med min uppfattning.
Nu skall vi bara få in entreprenören på samma linje.
Tackar för hjälpen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.