Hej på er.

Jag har en tanke på att ev göra ett uterum i ena änden på garaget och vill gärna ta reda på om plattan/sockeln om den ev är isolerad eller inte. Men hur kan man kontrollera detta på smidigaste sätt? Garaget är nämligen utbyggt (skulle säga runt 2001)

Och när jag ändå är här, runt sockeln/kantmuren i garaget så får jag sån saltutfällning. Vad kan man göra åt detta för att det skall sluta?

Ingen som har något att tillägga? :cry:

Bump

Ingen som har en tanke?

En bild underlättar mycket för att kunna svara

Matti_75 Matti_75 skrev:
En bild underlättar mycket för att kunna svara
Här kommer lite olika bilder, första visar "skarven" på utbyggnaden av garaget utifrån.

Säg till om jag skall fota något speciellt

Dont mind the mess

• Skarven mellan ett garage med vita tegelväggar och svart staket, synlig grund och rörlig jord, med grönt gräs i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsidan av en garageutbyggnad med tegelklädsel och takskarv, inklusive en vit dörr och fönster.
    Skapa konto
  • Tomt vitt kylskåp står öppet i ett garage med byggmaterial och verktyg omkring.
    Skapa konto
  • Dörröppning med skarv i garaget, steg och kablarna på golvet, med byggbråte runtomkring.
    Skapa konto
Redigerat:
Antar att du inte har någon ritning på bygget?
T.ex. på på ritning från -71 så är det ritat att vi har isolering under plattan.

P Pyka skrev:
Antar att du inte har någon ritning på bygget?
T.ex. på på ritning från -71 så är det ritat att vi har isolering under plattan.
Nej har bara original ritningar, och ett grannintyg att det fick byggas mot tomtgränsen. Men ritningar för garagebygget finns inte

Garaget ser oisolerat ut men det är bara att prova borra så får du svar.

Matti_75 Matti_75 skrev:
Garaget ser oisolerat ut men det är bara att prova borra så får du svar.
Finns det någon annan metod än att borra? Men visst är det de enda o göra så, men hade gärna hoppat själva borrningen

Rickard.
S Stabbsson skrev:
Finns det någon annan metod än att borra? Men visst är det de enda o göra så, men hade gärna hoppat själva borrningen
Du kan alltid prova gräva lite och se om du hittar något under kantbalken, ger kanske inte hela sanningen men är plattan isolerad bör det vara isolering där med.

Rickard. Rickard. skrev:
Du kan alltid prova gräva lite och se om du hittar något under kantbalken, ger kanske inte hela sanningen men är plattan isolerad bör det vara isolering där med.
Får prova detta när de slutar regna här nere :crysmile:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.