Hej!
Håller på med köksrenovering och kommer att montera en nya fläkt. vi har tagit bort den gamla slangen som går från spirorör till fläkten. Där satt en del isolering. Fråga: skall denna isolering ersättas med ny? eller räcker det bara med själva slangen då spiroröret är isolerad från köket vidare mot taket? Tänker på barndaspekten här.
Tack på förhand!
 
Hej spiroröret där den går igenom byggnadsdelar måste vara brandisolerad mej ej slang från denna till fläkt, den skall brinna av obehindrat för att minska brandspridning upp i tak
 
Tack!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.