Om dom riskerar att frysa så ja

Matti_75 Matti_75 skrev:
Om dom riskerar att frysa så ja
LIte det som är frågan. Ifall dom riskerar att frysa i torpargrunden. Osäker kring hur mycket värme som läcker ner från huset. Ifall det räcker. Vi är intressenter på huset i fråga nämligen. Men kanske svårt att svara på. Men tänker kanske mer generelt ifall man brukar isolera dessa. Tyckte att det va konstigt att dom låg så öppet utan isolering.

Redigerat:

Bästa svaret

Jag har mina oisolerade i min krypgrund och dom har nästan frusit en gång när det kallare ån minus 25. Så det beror på många faktorer, men det är inte svårt att isolera och inte särskilt dyrt

• Gilla
Simon Tullberg
  • Laddar…
J
Simon Tullberg Simon Tullberg skrev:
LIte det som är frågan. Ifall dom riskerar att frysa i torpargrunden. Osäker kring hur mycket värme som läcker ner från huset. Ifall det räcker. Vi är intressenter på huset i fråga nämligen. Men kanske svårt att svara på. Men tänker kanske mer generelt ifall man brukar isolera dessa. Tyckte att det va konstigt att dom låg så öppet utan isolering.
Förmodligen klarar dom sig annars hade dom varit isolerade redan innan..

Isoleringen i sig tillför ju ingen värme, så är det minusgrader fryser det ändå förr eller senare.

• Gilla
Simon Tullberg och 1 till
  • Laddar…
J
useless useless skrev:
Isoleringen i sig tillför ju ingen värme, så är det minusgrader fryser det ändå förr eller senare.
Men vattnet i sig innehåller värme så bara det cirkuleras så brukar det klara sig i en torpargrund..

• Gilla
Simon Tullberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.