1 061 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Isolera uthus
Hej! Har ett mindre uthus/ladugård där den ena gaveln på traditionellt vis består av en murad del helt ovan mark som inte har något synligt fuktgenomslag. Har tänkt göra om denna del till snickarverkstad/varmförråd (10C vintertid) där jag måste isolera från insidan. Har läst en del på forumet om hur man kan gå till väga men det är lite olika besked. Luftspalt/inte luftspalt mot vägg, ångspärr/inte ångspärr mellan reglar och väggskivor, typ av väggskivor etc..
Funderar iaf på att göra på följande vis, sett från insida yttervägg till insida innervägg:
* Regla upp 60cc med 45x95 träreglar mot vägg med remsor av syllpapp innanför.
* kycklingnät i facken för att få luftspalt ca 20 mm mot yttervägg
* Isolering (särskild typ?)
* Ångspärr
* OSB/Gipsskivor
* rolla väggfärg
* Ordna ventilation in och ut
* Installera mindre LVP alternativt oljefyllda radiatorer
Väldigt tacksam för kloka synpunkter på detta
Funderar iaf på att göra på följande vis, sett från insida yttervägg till insida innervägg:
* Regla upp 60cc med 45x95 träreglar mot vägg med remsor av syllpapp innanför.
* kycklingnät i facken för att få luftspalt ca 20 mm mot yttervägg
* Isolering (särskild typ?)
* Ångspärr
* OSB/Gipsskivor
* rolla väggfärg
* Ordna ventilation in och ut
* Installera mindre LVP alternativt oljefyllda radiatorer
Väldigt tacksam för kloka synpunkter på detta
Klicka här för att svara