3 520 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Isolera upp till nock.
Jag har ett fritidshus från början av -60 talet, med torpargrund, som jag har tänkt att tilläggsisolera både golv, väggar och tak (ända upp till nock). Min tanke är att bygga ut också och flytta dit året runt.
Min fråga är:
Behöver jag ha luftspalt i taket? Har hört lite olika varianter på detta. Några säger att man skall ha det, andra säger att det inte behövs.
Om det skall vara det, räcker det med en luftspalt på ca. 25-35 mm samt några "ventiler" på yttertaket vid nock eller skall man göra på något annat vis?
Tacksam för svar.
Min fråga är:
Behöver jag ha luftspalt i taket? Har hört lite olika varianter på detta. Några säger att man skall ha det, andra säger att det inte behövs.
Om det skall vara det, räcker det med en luftspalt på ca. 25-35 mm samt några "ventiler" på yttertaket vid nock eller skall man göra på något annat vis?
Tacksam för svar.
Klicka här för att svara