3 669 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Isolera tak med EPS (Frigolit)
Hejsan
Ska isolera snedtaket på garaget. Utsidan är falsat plåttak och det finns inga luftningar i taket.
Funderar på att isolera med 100mm EPS upp emot råsponten och fästa den genom att låta det vara ett par centimeter glapp på sidorna mot takstolarna och som fylls med fogskum.
Temperaturen i garaget ska hållas på 5-10 grader med golvvärme, är det tänkt.
Vad har ni för tankar kring denna lösning?
Ska isolera snedtaket på garaget. Utsidan är falsat plåttak och det finns inga luftningar i taket.
Funderar på att isolera med 100mm EPS upp emot råsponten och fästa den genom att låta det vara ett par centimeter glapp på sidorna mot takstolarna och som fylls med fogskum.
Temperaturen i garaget ska hållas på 5-10 grader med golvvärme, är det tänkt.
Vad har ni för tankar kring denna lösning?
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
Låter som att det skulle funka. Luftspalt behövs ej dock kan det vara bra med en ångspärr pga fukt som dras in från tex bilen
Klicka här för att svara