S
Hejsan

Ska isolera snedtaket på garaget. Utsidan är falsat plåttak och det finns inga luftningar i taket.

Funderar på att isolera med 100mm EPS upp emot råsponten och fästa den genom att låta det vara ett par centimeter glapp på sidorna mot takstolarna och som fylls med fogskum.

Temperaturen i garaget ska hållas på 5-10 grader med golvvärme, är det tänkt.

Vad har ni för tankar kring denna lösning?
 
Du måste ha en luftspalt mot råsponten.
 
Låter som att det skulle funka. Luftspalt behövs ej dock kan det vara bra med en ångspärr pga fukt som dras in från tex bilen
 
  • Gilla
Snickerick
  • Laddar…
S
Var kan man hitta fogskum med slutna celler, så det inte läcker fukt igenom? Har hört att detta ska finnas.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.