Hej
Värmeisolerat hela vägen fram till aggregatet som står i vinden. Nu till skarven på bilden. Där finns Självhäftande armaflex och 2x lager värmematta.
Ska det bara vara så eller bör jag tilläggsisolera skarven på nåt vis?
Värmeisolerat hela vägen fram till aggregatet som står i vinden. Nu till skarven på bilden. Där finns Självhäftande armaflex och 2x lager värmematta.
Ska det bara vara så eller bör jag tilläggsisolera skarven på nåt vis?
Det är kallvind. Det är tilluftskanalen på bilden. Jag har självhäftande armaflex 20 mm närmast aggregatet, 1x lager 30 mm värmematta och 1x 50 mm värmematta på det. Jag har drevat skarvarna med drevremsa och det ser OK ut just nu. Inga tecken på kondens. Aggregatet är Östberg Heru 160 S EC, anpassat för placering i bland annat kallvindar, finns 50 mm isolering innanför höljet.W Wallawhoa skrev:
Det funkar kanon!M Mjolnir skrev:Det är kallvind. Det är tilluftskanalen på bilden. Jag har självhäftande armaflex 20 mm närmast aggregatet, 1x lager 30 mm värmematta och 1x 50 mm värmematta på det. Jag har drevat skarvarna med drevremsa och det ser OK ut just nu. Inga tecken på kondens. Aggregatet är Östberg Heru 160 S EC, anpassat för placering i bland annat kallvindar, finns 50 mm isolering innanför höljet.
Klicka här för att svara

