5 267 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Isolera senare
En fundering:
Jag bygger en enkel oisolerad stuga/bod med 45x75 reglar i väggar och med fasadpanel spikad direkt på reglarnas utsida.
Om jag senare vill isolera boden, hur löser jag då ventilationen mellan fasadpanelen och ev. vindskyddspapp?
Jag bygger en enkel oisolerad stuga/bod med 45x75 reglar i väggar och med fasadpanel spikad direkt på reglarnas utsida.
Om jag senare vill isolera boden, hur löser jag då ventilationen mellan fasadpanelen och ev. vindskyddspapp?
Jag vill helt enkelt veta hur man bäst löser problemet om man råkar ha en befintlig oisolerad bod (har ritning på en sådan).
Dessutom, om jag gör som du skriver så kommer vindpappen innerst och om jag använder boden som t.ex. redskapsbod och redskap kommer att luta mot väggen så lär pappen inte hålla speciellt länge.
Dessutom, om jag gör som du skriver så kommer vindpappen innerst och om jag använder boden som t.ex. redskapsbod och redskap kommer att luta mot väggen så lär pappen inte hålla speciellt länge.
Klicka här för att svara