1 740 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Isolera på insidan mot yttervägg bakom ny väggpanel?
Jag håller på att sätta upp väggpanel mot en yttervägg. jag har spikat dit reglar 45x45 mot väggen som jag sedan ska spika upp panelen mot. Det är ju ganska enkelt att fylla tomrummet bakom med 45mm isolering, men man ska ju egentligen inte isolera från insidan har jag hört.
Vad säger experterna om detta?
Det är från insidan gipsvägg, sedan mellanrum och ytterst tegel. Troligtvis isolering innan teglet. 70-talshus.
Vad säger experterna om detta?
Det är från insidan gipsvägg, sedan mellanrum och ytterst tegel. Troligtvis isolering innan teglet. 70-talshus.
Ingen som har någon åsikt? Tänkte spika upp panelen i helgen.
45 mm isolering kanske inte gör från eller till? Det är i en trappavsats på väg ner till sutterängplan, men hela väggen är ovan jord. Det blåser varm luft från en luftvärmepump mot väggen så det känns som att man gärna vill ha mycket isolering just mot den väggen.
45 mm isolering kanske inte gör från eller till? Det är i en trappavsats på väg ner till sutterängplan, men hela väggen är ovan jord. Det blåser varm luft från en luftvärmepump mot väggen så det känns som att man gärna vill ha mycket isolering just mot den väggen.
Klicka här för att svara