Håller på att fixa ett gammalt garage som nu ska bli förråd utan garageport.
Nu har turen kommit till golvet.
Idag:
Sluttande betonggolv, osäker om det är isolerat.
Lösning:
Platon matta
Reglar
Golvspån
Nålfilt
Men frågan är vad jag ska isolera med mellan reglarna.
Kommer såga reglarna så de kommer i våg (total lutning på 5,5cm).
Tänkte först på cellplast, men är det någon som vet om cellplast bara finns med bredden 600 eller finns det som passar mellan reglar på cc600?
Eftersom lutningen är som den är tänkte jag använda mig av 20-30mm skivor och stapla så många som får plats beroende på var på golvet det läggs.
Någon som har nått annat bra förslag?
Nu har turen kommit till golvet.
Idag:
Sluttande betonggolv, osäker om det är isolerat.
Lösning:
Platon matta
Reglar
Golvspån
Nålfilt
Men frågan är vad jag ska isolera med mellan reglarna.
Kommer såga reglarna så de kommer i våg (total lutning på 5,5cm).
Tänkte först på cellplast, men är det någon som vet om cellplast bara finns med bredden 600 eller finns det som passar mellan reglar på cc600?
Eftersom lutningen är som den är tänkte jag använda mig av 20-30mm skivor och stapla så många som får plats beroende på var på golvet det läggs.
Någon som har nått annat bra förslag?
Med alla stöd mot golvet och mellanrum mellan reglar och golv hade jag behövt stycka vanliga skivor till lösull för att fylla ut i alla gluggar ... Kompakteringen tog jag marginal för, dvs fyllde med lite råge. Sen undrar jag om det blir så mycket kompaktering när man fyller mellan två ytor. Blåser man in det löst på vind kan jag tänka mig att det blir mer då det fluffas upp vid utläggningen.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Skippa reglarna och lägg golvspån direkt på cellplastskivorna?
Hur blev det till slut?G Gripus skrev:
Ska själv flytta in i ett hus från -45 med ett garage som man har direkt access från källaren till.
Garaget är ombyggt till förråd, dock är det helt "rått" idag.
Funderar på att bygga en vägg och stycka av ungefär halva, och isolera den delen så gott det går.
Klicka här för att svara
