Då jag kommer ha olika temperatur i källaren jämfört med våning 1 behöver jag isolera väggen mot källartrappen. Frågan är hur tjock isolering som behövs. Att regla med 70mm ger tillräcklig stabilitet i väggen, frågan är dock om isoleringen är undermålig? Det kommer skilja ca 7 grader mellan källare och vån 1.