2 618 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Isolera mellan garage och övervåning
Hej alla! 
Håller på att hamrar ihop ett garage med övervåning på, det börjar dra ihop sig för isolering.
Det jag funderar över är hur jag bäst löser isoleringen (plast eller inte) mellan garagedelen och övervåningen.
Takstolarnas underramar består av 90(2x45)x220.
Jag kommer inte ha speciellt varmt i garaget, och utrymmet ovanpå kommer inte vara uppvärmt hela tiden, inte till en börjar iaf.
Några förslag på hur jag gör detta bäst?
Tack!
Håller på att hamrar ihop ett garage med övervåning på, det börjar dra ihop sig för isolering.
Det jag funderar över är hur jag bäst löser isoleringen (plast eller inte) mellan garagedelen och övervåningen.
Takstolarnas underramar består av 90(2x45)x220.
Jag kommer inte ha speciellt varmt i garaget, och utrymmet ovanpå kommer inte vara uppvärmt hela tiden, inte till en börjar iaf.
Några förslag på hur jag gör detta bäst?
Tack!
Jag står i samma läge.
Har inte kollat så mycket men vore det inte enklast/bäst att lägga taket i garaget och sen spruta ovanifrån?
Har inte koll på hur pris och så.
Nån som har nån uppfattning om hur mycket lösull det går åt på m2 (220 reglar)?
Alternativet är väl vanlig isolering...
//Magnus
Har inte kollat så mycket men vore det inte enklast/bäst att lägga taket i garaget och sen spruta ovanifrån?
Har inte koll på hur pris och så.
Nån som har nån uppfattning om hur mycket lösull det går åt på m2 (220 reglar)?
Alternativet är väl vanlig isolering...
//Magnus
Pratade med supporten på Paroc och han sa att så länge man har ett uppvärmt utrymme så bör man sätta plast, och med uppvärmt så menade han utrymme som är varmare än omgivande luft.
Och på sikt, inom närmaste året, kommer även övervåningen att fullisoleras så.
Om det sen blir skivor eller sprut i mellanbjälklaget återstår att se.
Och på sikt, inom närmaste året, kommer även övervåningen att fullisoleras så.
Om det sen blir skivor eller sprut i mellanbjälklaget återstår att se.
Klicka här för att svara